رونمایی سامانه دستفروشان/شهرداری برای ساماندهی به کمک دولت نیاز دارد

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهر تهران گفت: سدمعبر تخلف است و ما مکلف به جمع‌آوری آن هستیم، البته سامانه دستفروشان در مهر امسال راه‌اندازی می‌شود و دولت باید برای تامین فضا و ساماندهی دستفروشان کمک کند تا دچار مشکل نشویم.

به گزارش ایرنا، مسعود رنجبریان روز دوشنبه در نشست خبری با اشاره به راه اندازی سامانه دستفروشان پایتخت تا مهرماه گفت: تلاش داریم فعالیت دستفروشان را ضابطه مند کنیم و به همین منظور این سامانه شروع به کار خواهد کرد.

وی افزود: با راه اندازی این سامانه ضمن شناسایی و ساماندهی دستفروشان دولت نیز باید برای تامین فضا برای ساماندهی دستفروشان کمک کند تا دچار مشکل نشویم.

وی با اشاره به اجرای طرح ساماندهی وانت باری های خیابان شهرزاد در منطقه ۱۵ گفت: در سال گذشته زیر پل بعثت، فضای بزرگی تعبیه شده، همچنین وانتی‌ها آنجا ساکن شده اند و شبانه روزی هم هستند وانتی‌ها برای ما موضوع مهمی هستند و ساماندهی آن‌ها در دستور کار است. در این راستا تعاملاتی با راهور داریم.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران در خصوص نحوه نصب دوربین بر روی البسه کارکنان این شرکت نیز گفت: بنابر برنامه‌ریزی انجام شده قرار است صرفا این دوربین‌ها بر روی البسه سراکیپ‌ها نصب بشود و به همین جهت جلساتی را با سازمان فاوا برگزار کردیم و بنا داریم به صورت پایلوت در ناحیه چهار منطقه ۱۹ این کار را انجام دهیم.

وی ادامه داد: در فاز اول نیز قرار است دوربین‌ها بر روی البسه نیروهای شهربان جهت رصد ساخت‌ وسازهای غیرمجاز و در ادامه برخورد با آنها نصب بشود.

رنجبریان تاکید کرد: شرکت شهربان و حریم‌بان سه ماموریت اصلی از جمله رفع سدمعبر، ورود به ساخت‌وسازهای غیرمجاز و همچنین موضوع حریم‌بان را پیگیری و رصد می‌کند که اصلی‌ ترین وظیفه صیانت از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سطح شهر تهران است.

وی به ساماندهی دستفروشان در محدوده پارک دانشجو و تئاترشهر نیز اشاره کرد و گفت: از چندی پیش با همکاری شهرداری منطقه ۶ و ۱۱ و مجموعه نیروی انتظامی این محدوده ساماندهی شده ولی تا به امروز مکانی از سوی دو شهرداری اشاره شده برای فعالیت دستفروشان و بساط‌گستران به مجموعه شرکت شهربان و حریم‌بان اعلام نشده است.

به گفته وی، مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران، البته مکان‌هایی برای این مسئله در نظر گرفته شده است؛ به عنوان مثال مکان فعلی پارکینگ آمبولانس‌های بهشت‌ زهرا (س) در چهارراه ولی‌عصر(عج) است که این محل نیز با مشکلاتی روبرو است اما همانطور که گفته شد تا این لحظه مکانی برای فعالیت این افراد مشخص نشده است.

وی با اشاره به فعالیت نیروهای شهربان و حریم‌بان در ارتباط با برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز گفت: این مجموعه بالغ بر ۲ هزار و ۳۰۰ نیرو دارد که نیروها به عنوان نیروهای حجمی توسط پیمانکاران استفاده می‌شوند و در واقع نیروهای این مجموعه نسبت به صیانت از ساخت‌وسازهای حریم و شهر کنترل‌های لازم را انجام می‌دهند.

رنجبریان در خصوص ترکیب نیروهای شرکت شهربان و حریم‌بان در ماموریت‌ها نیز گفت: تیم های این مجموعه سه نفره است که شامل یک راننده، یک سر تیم و یک نیروی اجرایی است و نیروها در مناطق و نواحی مختلف با توجه به اطلاعاتی که از طریق تبلت در اختیار آنها قرار دارد مراجعه و نسبت به سرکشی ساخت‌وسازها ورود پیدا می‌کنند و در صورتی که با تخلفی روبرو شوند آنها را ثبت و در اختیار شهرداران نواحی و مناطق قرار می‌دهند که در ادامه نیز با اخذ مراجع قضایی نسبت به تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز اقدام می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران به موضوع ساخت‌وسازهای غیرمجاز در منطقه ۱۹ پرداخت و گفت: در این حوزه همکاری خوبی بین شهرداری منطقه و شرکت حریم‌بان و شهربان در خصوص ساخت‌وسازهای غیرمجاز وجود دارد و با توجه به تاخیر در تخریب‌ها از صبح امروز مجددا تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در منطقه ۱۹ آغاز شده و شهرداری عزم خود را برای برخورد با تخلفات ساختمانی جزم کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha