افزایش تسلیحات آمریکایی در اقیانوسیه/ استرالیا مجهز به «تام‌هاوک» می شود

تهران- ایرنا - استرالیا برای تقویت ظرفیت های حمله دور برد خود معامله ای به ارزش ۸۳۳ میلیون دلار برای خرید بیش از ۲۰۰ موشک کروز آمریکایی تام هاوک را به عنوان بخشی از برنامه ارتقای موشک های دور برد نهایی کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از رویترز، ریچارد مارلز وزیر دفاع استرالیا گفت با نهایی کردن معامله خرید موشک های کروز تام هاوک از آمریکا، استرالیا در میان سه کشور دارنده این موشک ها یعنی انگلیس و آمریکا قرار خواهد گرفت.

وی در بیانیه ای خاطر نشان کرد: «ما بر روی ظرفیت های نیروی دفاعی خود که دشمنان مان را به خطر می اندازند و از مرزهای مان دور می کنند، سرمایه گذاری می کنیم تا امنیت استرالیا را در جهان پیچیده و نامعلومی که امروز در آن زندگی می کنیم حفظ کنیم.»

دولت آمریکا در ماه مارس سال جاری میلادی با فروش موشک های تام هاک به استرالیا که بُرد هزار و ۵۰۰ کیلومتری دارند موافقت کرده بود اما در آن زمان درباره اینکه قرارداد امضا شده و یا مذاکرات به نتیجه نهایی رسیده باشد اظهارنظری نکرده بود.

مدل پرتاب کشتی این موشک ها که توسط گروه آر تی ایکس ساخته شده است به نیروی دریایی ناوشکن هوبارت استرالیا ارسال خواهد شد.

استرالیا از زمانی که چین بزرگ ترین ارتش از زمان پایان جنگ جهانی دوم را ساخته است، ضرورت ارتقای نیروی دفاعی خود را احساس کرده است.

اوایل سال جاری میلادی استرالیا توافق کرد با آمریکا و انگلیس برای توسعه ناوگان زیردریایی اتمی کار کند.

وزیر دفاع استرالیا همچنین خاطرنشان کرد قرار است این کشور علاوه بر تام هاوک، حدود ۴۳۱ میلیون دلار استرالیا برای خرید بیش از ۶۰ موشک هدایت شونده ضدتشعشع پیشرفته از آمریکا هزینه کند.

موشک های هدایت شونده ضد تانک دور برد نیز در قراردادی به ارزش بیش از ۵۰ میلیون دلار استرالیا برای ارتش استرالیا خریداری شده است.

اطلاعیه شرکت تام هاوک پس از آن که آمریکا احتمال فروش سیستم های توپخانه راکت انداز ام ۱۴۲ به ارزش ۹۷۵ میلیون دلار آمریکا را تصویب کرد منتشر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha