۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۵۶
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85206300
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ پایگاه تخصصی انتخاب رشته در خراسان‌شمالی فعال شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۱۰ پایگاه انتخاب رشته در استان برای کمک به دانش‌آموزان قبول شده در کنکور سراسری ۱۴۰۲ فعال شد.

ابوالقاسم اکبری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در هر شهرستان یک پایگاه و در شهرستان بجنورد ۲ پایگاه فعال است.

وی افزود: این ۱۰ پایگاه در ۲ شیفت دخترانه و پسرانه هر روزه از ساعت هشت صبح تا ۲۰ با حضور ۴۰ مشاوره مجرب پاسخگو هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: داوطلبان می توانند با تماس تلفنی یا مراجعه حضوری به پایگاه های اعلام شده و رزرو وقت، از راهنمایی مشاوران مجرب در ۲ جلسه با هدف انتخاب رشته مناسب و مورد علاقه خود بهره‌مند شوند.

اکبری بیان کرد: حساس و مهم بودن مرحله انتخاب رشته اقتضا می‌کند تا داوطلبان ورود به دانشگاه با حوصله، دقت، مطالعه و استفاده از تجارب و مشورت افراد امین و مطلع به عبور موفق از این مرحله بپردازند.

وی تاکید کرد: خانواده‌ها به پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش مستقر در نواحی و مناطق اعتماد کنند و در دام تبلیغات افراد غیر متعهد و سودجویان که با دریافت هزینه‌های گزاف دانش آموزان را دچار سر درگمی می‌کنند، قرار نگیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: خانواده‌ها و دانش آموزان برای دسترسی به آدرس پایگاه‌های انتخاب رشته نواحی و مناطق استان سایت اداره کل آموزش و پرروش استان با آدرس https://khn.medu.gov.ir مراجعه کنند.

اکبری تصریح کرد: در رابطه با نرخ تعرفه های مشاوره تحصیلی هنوز مصوب نشده است و پس از تصویب آن اعلام خواهد شد.

امسال ۱۳ هزار و ۶۰۰ داوطلب در آزمون سراسری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در استان با یکدیگر رقابت کردند که از این تعداد هشت هزار و ۳۴۶ نفر زن و مابقی مرد بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha