۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۲۲
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85206437
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زائران و موکب داران نسبت به گرمای هوا و سرعت باد در مرز مهران هوشیار باشند

ایلام - ایرنا - رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام به موکب داران و زائران نسبت به سرعت وزش باد و افزایش دمای هوا طی روزهای پایانی هفته جاری هشدار داد.

مجتبی میهن پرست روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از امروز تا روز جمعه موج گرما در آسمان استان مستقر می شود.

وی افزود: در این مدت دمای هوای استان در مناطق گرمسیری بین ۴۸ تا ۵۰ درجه سانتیگراد و در نقاط سردسیر و معتدل هم بین ۳۸ تا ۴۰ درجه سانتیگراد می رسد.

میهن پرست ادامه داد: اوج گرمای هوا در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خواهد بود و شدت گرما در چهارشنبه بیشتر از سایر روزها پیش بینی می شود.

وی یادآور شد: از فردا تا جمعه سرعت باد در آسمان استان بیشتر می شود و مردم از جمله موکب داران نسبت به تحکیم سازه های سبک خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: به علت سرعت وزش باد احتمال تشکیل گرد و غبار محلی و ریزگرد عربی در نوار مرزی وجود دارد که باعث افت کیفی هوا خواهد شد.

میهن پرست اضافه کرد: زائران در خصوص افزایش دمای هوا و خطر گرمازدگی مواظب باشند و به علت افزایش سرعت باد احتمال خطر بروز آتش سوزی در عرصه های زراعی و طبیعی و سرایت آن به مناطق همجوار دور از ذهن نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha