۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۴۱
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85206586
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۳۵ میلیارد ریال برای آبرسانی خواف خراسان رضوی تخصیص یافت+فیلم

گناباد-ایرنا- مدیر امور آب و فاضلاب خواف گفت: ۲۳۵ میلیارد ریال طی یک سال گذشته و در دولت سیزدهم برای اجرای طرحهای آبرسانی مناطق شهری و روستایی این شهرستان تخصیص یافت.

محسن چهکندی روز سه شنبه در آستانه هفته دولت و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در دولت سیزدهم اقدامات شاخصی برای رفع مشکلات تامین آب در مناطق شهری و روستایی شهرستان خواف انجام شده که حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه به منظور حل مشکلات تامین آب در شهر خواف و ۱۵ روستای مجتمع کلاته های بخش مرکزی با ۴۶ هزار و ۳۰۰ نفر جمعیت تحت پوشش از این جمله است.

وی بیان کرد: همچنین اجرای ۱۰ کیلومتر خط انتقال، احداث یک باب ایستگاه پمپاژ با اعتباری افزون بر ۱۱۰ میلیارد ریال منجر به افزایش توان تولید ۴۰ لیتر بر ثانیه آبرسانی در شهرستان خواف شد.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف ادامه داد: حفر یک حلقه چاه آب شرب با دبی ۲۲ لیتر برثانیه به منظور تامین کسری آب ۱۳ هزار مشترک با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال از دیگر اقدامات در این راستا بوده است.

به گفته وی، در شهر نشتیفان و روستاهای بخش سلامی و بخش مرکزی خواف نیز از ابتدای سال جاری بیش از ۹ کیلومتر اصلاح شبکه توزیع آب شرب نیز انجام شده است و در دستور کار برنامه جامع اصلاح و بازسازی شبکه های فرسوده توزیع آب قرار دارد.

چهکندی بیان کرد: با مهندسی مجدد ۱۷ حلقه چاه آب شرب و تعویض الکتروپمپ، ترانس، تابلوبرق، کابل ها و لوله آبده در شهرستان خواف شاهد افزایش آبدهی و راندمان الکتروپمپ و کاهش هزینه های انرژی در مسیر آبرسانی در روستاها و شهرهای تحت پوشش بودیم.

مدیر امور آبفا خواف افزود: آبرسانی به ۴۵۰ خانوار در طرح نهضت ملی مسکن در خواف با اجرای یک هزار و ۸۰۰ متر توسعه شبکه و ساخت هفت باب حوضچه شیرآلات با سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد ریال، اصلاح شبکه آبرسانی به طول ۳۵ کیلومتر در چهار روستای چمن آباد،سیجاوند، ولی آباد و نصرآباد مجتمع شهید شهری بخش سلامی خواف با هدف کاهش هدررفت آب و با پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصد و تکمیل مخزن یک هزار مترمکعبی ذخیره آب شرب از دیگر اقدامات در این زمینه به شمار می رود.

از مجموع افزون بر ۵۲ هزار مشترک انشعاب آب در شهرستان خواف خراسان رضوی ۳۰ هزار مشترک، شهری و بیش از ۲۲ هزار مشترک روستایی هستند.

مرکز شهرستان خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha