۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۵
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85206593
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک هزار و ۶۰۰ دانش آموز کمالشهر کرج بلاتکلیف هستند

۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۵
کد خبر: 85206593
یک هزار و ۶۰۰ دانش آموز کمالشهر کرج بلاتکلیف هستند

کرج – ایرنا- نایب رییس شورای اسلامی کمالشهر کرج اعلام کرد: والدین و دانش آموزان دبیرستان دخترانه حضرت خدیجه کبری (س) این شهر به دلیل عدم بازسازی مدرسه در بلاتکلیفی به سر می برند.

"سعید بهرامی" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این دبیرستان واقع در خرمدشت کمالشهر که به صورت ۲ نوبتی دانش آموزان متوسطه اول و دوم در آن مشغول به تحصیل بودند از ۲ سال پیش به علت نشست ساختمان، تعطیل شد.
وی ادامه داد: از آنجا که منطقه ۲۰۰ هزار نفری کمالشهر با محدودیت فضای آموزشی مواجه است، دانش آموزان این مدرسه به مدرسه امام حسن عسکری (ع) منطقه حصارک کرج هدایت شدند که با مشکلات عدیده ای برای خانواده ها و دانش آموزان همراه شده است.
بهرامی گفت: در سفر فروردین ماه سال ۱۴۰۱ رییس جمهور به استان البرز، آیت الله رییسی دستور دادند تا مدرسه حضرت خدیجه کبری (س) خرمدشت نوسازی شود ضمن آنکه خیرین برای بازسازی این مدرسه پای کارآمدند و قرار بر این بود تا مهرماه امسال نوسازی و گشایش یابد.

وی اظهار کرد: ساخت این مدرسه در حال انجام است و تا مرحله بهره برداری فاصله وجود دارد.
بهرامی تاکید کرد: خانواده ها از اداره کل آموزش و پرورش استان البرز انتظار دارند یک یا چند ساختمان برای دانش آموزان این مدرسه به صورت موقت در خرمدشت کمالشهر اجاره کنند تا از دغدغه و هزینه خانواده ها کاسته شود.
وی بیان کرد: فاصله زیاد مدرسه امام حسن عسکری (ع) حصارک با خرمدشت سبب شده تا دانش آموزان با تاخیر در کلاس های درس حضور یابند و از سوی دیگر هزینه های رفت و برگشت و مشکلات اجتماعی بر نگرانی خانواده ها افزوده است.
وی تعداد دانش آموزان دبیرستان حضرت خدیجه کبری(س) خرمدشت را یک هزار و ۶۰۰ نفر اعلام کرد و گفت : هیات امنای این مدرسه تا این لحظه اجازه نداده اند که دانش آموزان برای نام نویسی سال تحصیلی جدید به مدرسه امام حسن عسگری (ع) مراجعه کنند.
وی اظهار کرد: به رغم اینکه خیرین هشت قطعه زمین برای ساخت مدرسه در اختیار آموزش و پرورش در کمالشهر قرار داده اند اما هیچ اقدامی برای احداث مدرسه در این شهر صورت نگرفته است
"علی حجرگشت" مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز نیز به خبرنگار ایرنا گفت : تلاش ها بر این است تا مدرسه حضرت خدیجه کبری (س) تا مهرماه امسال تکمیل و افتتاح شود و اگر این امر محقق نشد ، دانش آموزان این دبیرستان به یک فضای استیجاری در خرمدشت یا دبیرستان کمالی دهقان حصارک کرج هدایت خواهند شد.
وی بیان کرد: مسوولیت ساخت مدرسه با اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان است و آموزش و پرورش تنها مسوولیت تامین نیروی انسانی و مدیریت مدرسه ها عهده دار است.
" محسن پورقلیان" مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان البرز به ایرنا گفت: ساختمان دبیرستان حضرت خدیجه کبری (س) از محل اعتبارات دولتی در حال ساخت است و قرار است تا آخر امسال تکمیل شود.

وی با اشاره به اینکه اداره کل نوسازی مدارس سازنده فضا های آموزشی است، اظهارکرد: تعیین مکان برای دانش آموزان و امر آموزشی در حیطه اختیارات اداره کل آموزش و پرورش استان البرز است .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha