الحاق ۹۵ هکتار زمین برای ساخت مسکن در آشتیان و مامونیه تصویب شد

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: الحاق ۹۵ هکتار زمین برای اجرای اقدام ملی مسکن در شهرستان‌های آشتیان و مامونیه به عنوان مطالبه چندساله مردم، به تصویب نهایی رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «فرزاد مخلص‌الائمه» روز سه‌شنبه در نشست شورای مسکن استان مرکزی افزود: برای عملیاتی شدن این مهم لازم است، شهرداری‌ها و فرمانداری‌هایی که الحاقیه دارند با اداره راه و شهرسازی همکاری کنند.

وی بیان کرد: کارسازی در این خصوص به سرعت انجام شود تا سهم مردم و شهرستان‌ها مشخص و کار اجرایی با هدف خانه‌دار شدن مردم آغاز شود.

استاندار مرکزی گفت: شهرهایی که با کمبود زمین مواجه هستند باید کار به شکل ویژه پیگیری شود تا عقب ماندگی گذشته جبران شود.

مخلص‌الائمه در ادامه افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان، صنعتی سازی مسکن را در دستور کار قرار دهد تا روند ساخت و ساز طرح اقدام ملی، سرعت بیشتری بگیرد.

وی بیان کرد: برای صنعتی سازی مسکن در استان مرکزی، تعدادی مسکن توسط بنیاد مستضعفان با کمک شرکت‌های دانش بنیان، عملیاتی شد که بهتر است از تجربه آنان بهره‌گیری شود.

استاندار مرکزی به طرح اقدام ملی مسکن اراک اشاره کرد و گفت: تمهیدات لازم اندیشیده شود تا عقب ماندگی در اجرای عملیات ساختمانی سرعت گیرد و پیمانکار جدید بدعهدی را جبران کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: استفاده از ظرفیت زمین موجود در روستاها برای مسکن ملی ۹۹ ساله مورد تاکید است.

«علی‌اکبر اسدی» افزود: برای اجرای این مهم، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارچوبی تنظیم کرده تا روستاهایی که در حریم شهر هستند و اراضی ملی دارند و یا در الحاق شهرها هستند، در استفاده از زمین ۹۹ ساله اولویت دارند.

وی بیان کرد: اولویت شهرستان‌هایی مانند اراک، شازند، کمیجان و خمین هستند که کمبود زمین برای اقدام ملی مسکن دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: استان مرکزی اولین استانی است که برای تامین زمین در اجرای طرح اقدام ملی مسکن، با بخش خصوصی وارد همکاری شده است.

«حمید انعامی» افزود: در آشتیان، ۱۰ سال تامین زمین برای اجرای طرح مسکن معطل مانده بود که با اختیارات تفویض شده، این مشکل رفع شد.

وی بیان کرد: توافق اولیه برای تحویل زمین آشتیان به وسعت ۴۳ هکتار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: توافق دوم برای شهر مامونیه در تامین زمین از بخش خصوصی به وسعت ۵۲ هکتار در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: سهمیه ابلاغی برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در بخش روستایی استان، چهار هزار واحد است که سه هزار و ۹۳۰ متقاضی به واحد مسکونی معرفی شدند که معادل ۹۸ درصد است.

«علی عسگری» افزود: برای پرداخت وام با ۹ بانک معادل ۶۹ درصد قرارداد منعقد شد که ۳۰ درصد قرارداد باقی‌مانده است.

وی با بیان اینکه، رتبه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی، در ساخت طرح اقدام ملی ۱۲ است. ادامه داد: در شهرهای با جمعیت کمتر از ۵۰ هزار نفر ۳۴ هزار و ۲۰۵ متقاضی ثبت نام کردند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: پرداخت تسهیلات بانکی به پنج هزار و ۸۸۳ واحد تایید نهایی شده و چهار هزار و ۱۷۸ متقاضی واریز وجه انجام دادند.

عسگری افزود: عملیات اجرایی ساخت به دو شکل شامل بنیاد ساز با ۳ هزار و ۴۲۴ واحد و گروهی ساز، به تعداد ۹۱۱ واحد انجام می‌شود.

وی بیان کرد: پروانه ساختمانی سه هزار و ۲۶ واحد از مجموع چهار هزار و ۳۵۱ واحد صادر شد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha