۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۱
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85206962
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اطلاع رسانی به زائران اربعین در کردستان ضعیف است

سنندج- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: در حوزه فرهنگی و اطلاع رسانی اربعین بسیار ضعیف عمل کردیم و در فاصله مریوان تا مرز باشماق موکبی برای راهنمایی زائران وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، مهدی رمضانی روز سه شنبه در جلسه ستاد اربعین استان کردستان در مریوان اظهار کرد: تاکنون هیچ زائری بروشور راهنمایی مسیر اربعین از مریوان تا باشماق را دریافت نکرده و اگر زائری در آنسوی مرز سرگردان شود، بخشی به خاطر عدم اطلاع رسانی است.

وی بر لزوم اطلاع رسانی درست به زائران تاکید کرد و افزود: باید به زائران اطلاع رسانی شود که در صورت تکمیل نبودن خودروهای مستقر، در موکب سلیمانیه اسکان یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بر لزوم کمک رسانه ها به ویژه صدا و سیما برای اطلاع رسانی به زائران تاکید کرد و گفت: تعداد بنرها نیز باید بیشتر شود، چرا که از چهارم و پنجم شهریور، تعداد زائران افزایش خواهد یافت.

رمضانی ضمن تقدیر از خدمات راهداری، خواستار روکش آسفالت تمام مسیر مریوان به باشماق برای تسهیل حرکت خودروها و زائران شد.

وی یادآور شد: طبق قرارداد انجام شده، هزینه حمل و نقل زائران از مبدا باشماق تا بغداد و کاظمین، ۲۷ هزار دینار عراقی معادل ۱۰ میلیون ریال است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تملک ۲۵ هکتار اراضی مرز باشماق را کاری ارزشمند دانست و بر لزوم تسریع در اجرای طرح توسعه این مرز تاکید کرد.

برکات معنوی تردد زائران اربعین از باشماق، لزوم تقدیر از خدمات شیخ نهرو و تکیه کسنزانی در سلیمانیه به خاطر خدمات به زائران و رشد ۱۰ برابری حضور گردشگران در مریوان در سال جاری به واسطه تردد زائران، از دیگر مطالبی بود که رمضانی به آن اشاره داشت.

ضرورت اطلاع رسانی از رسانه های استان های مجاور

مدیرکل دیوان محاسبات کردستان نیز اعزام های گروهی زائران را مناسبتر دانست و افزود: اطلاع رسانی از طریق شبکه های تلویزیونی استان های همسایه برای دعوت از زائران جهت تردد از مرز باشماق ضروری است.

مجتبی قیاسی از نبود نمازخانه و سرویس بهداشتی در مسیر سنندج به مریوان انتقاد و اضافه کرد: شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان سوخت لازم برای کارخانه آسفالت شهرداری را تامین کند و سوخت خودروهای زائران با تخفیف به فروش برسد.

برپایی ۱۸ موکب در مریوان

فرماندار مریوان هم در این نشست اظهار کرد: امکان پارک ۱۱ هزار خودرو در مریوان فراهم شده و در صورت نیاز، ظرفیت لازم برای پارک ۹ هزار خودروی دیگر نیز فراهم خواهد شد.

اسماعیل احمدی افزود: تمهیدات لازم در داخل شهر مریوان برای اسکان هفت هزار زائر اندیشیده شده و در صورت نیاز، ظرفیت ۲ برابر می شود.

وی از فراهم شدن زیرساخت برای اسکان هزار زائر در مرز باشماق خبر داد و یادآور شد: در صورت لزوم، این رقم نیز اضافه خواهد شد.

فرماندار مریوان ادامه داد: ۱۸ موکب در مریوان فعال است و چهار موکب دیگر نیز طی روزهای آینده اضافه خواهد شد؛ ضمن اینکه موکب حضرت رسول(ص) در شهر سلیمانیه نیز برای اسکان و پذیرایی زائران در نظر گرفته شده است.

احمدی با اشاره به تعیین استان های گیلان و همدان به عنوان معین کردستان در ارائه خدمات به زائران، افزود: موکب گیلان در ورزشگاه زاگرس برای پذیرایی از زائران برپا شده و استان همدان نیز ماشین آلات مربوط به شهرداری را به منطقه اعزام کرده است.

وی با بیان اینکه بیمارستان ۵۰ تختخوابی علوم پزشکی در مرز باشماق برپا شده است، اضافه کرد: بیمارستان ۳۲ تختخوابی سپاه نیز تا آخر هفته جاری در مرز مستقر خواهد شد.

مرز باشماق در ۱۵ کیلومتری غرب مریوان و شهر مریوان نیز در ۱۰۹ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha