۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۱۳
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85207048
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صدور مجوز شیرین‌سازی آب دریای خزر در مراحل پایانی است

گرگان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با اشاره به تلاش دولت برای تامین آب آشامیدنی مردم این استان گفت: یکی از تدابیر اندیشیده‌شده، شیرین‌سازی آب دریای خزر است که مجوز انجام آن در مراحل پایانی قرار دارد.

به گزارش ایرنا، سیدمهدی مهیایی روز سه‌شنبه در نشست قرارگاه خبری شهید همدانی ویژه هفته دولت استانداری گلستان، اظهار کرد: علاوه بر آن ۴۷طرح آبرسانی با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال و هشت پروژه آبرسانی با ۱۴ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال در حال انجام است و علاوه بر آن از مجموع ۱۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال مصوبه سفر رییس جمهور در این بخش تاکنون ۱۰ هزار میلیارد ریال تخصیص یافت.

وی حفر چاه را یکی دیگر از اقدامات مرتبط با کاهش دغدغه تامین آب آشامیدنی مردم گلستان دانست و گفت: با حضر ۲۷ حلقه چاه و ورود آن به مدار مصرف، ۵۰۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آبرسانی استان افزوده شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان ادامه داد: در دولت سیزدهم ۶۳۵ کنتور هوشمند بر روی چاه‌های آب مجاز استان نصب شده تا از این طریق مصرف آب در این بخش مدیریت و کنترل شود.

صدور مجوز شیرین‌سازی آب دریای خزر در مراحل پایانی است

وی با تاکید بر سرمایه‌گذاری توسعه‌ای و زیرساختی در گلستان گفت: تلاش برای تکمیل و راه اندازی مجتمع پتروشیمی گلستان، افزایش تولید ۵۰۰ مگاوات برق در سیکل ترکیبی علی‌آبادکتول، اجرای طرح گردشگری آشوراده، تله کابین گرگان و علی‌آبادکتول، ایجاد منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون از جمله طرح های سرمایه گذاری در این راستا است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با اشاره به اهمیت اجرای نهضت ملی مسکن کفت: برای شتاب بخشیدن به اجرای این طرح، باید از ظرفیت خودمالکی استفاده شود.

به گفته وی اکنون ۱۸ هزار خودمالکی در دست ساخت مسکن در استان وجود دارد که تاکنون ۵ هزار متقاضی خودمالکی از وام مسکن استفاده کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha