مجوز تاسیس ۲ «سرای نوآوری» جدید در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد صادر شد

مشهد- ایرنا- رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: این دانشگاه موفق به دریافت مجوز تاسیس ۲ «سرای نوآوری» جدید ویژه فعالیت‌های دانش‌بنیان در حوزه سنگ‌ها و فناوری‌های نوین سبز شد.

دکتر محسن مرادی روز چهارشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرای نوآوری یک نهاد اجتماعی است که از طریق ایجاد شبکه نوآوری شامل آموزش‌های فناوری و خلاقیت، مدارس کسب و کار، مراکز نوآوری و شتاب دهنده‌ها، مراکز رشد، پارک علم و فناوری و بهره‌گیری از زیرساخت‌های آزمایشگاهی، کارگاهی، تحقیقاتی، تجاری‌سازی، حقوقی و مالی با تمرکز بر یک حوزه فناورانه منجر به پیشرفت جامعه می‌شود.

وی بیان کرد: در بیست و پنجمین جلسه شورای مدیریت فعالیت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی که روز دوشنبه ۳۰ مرداد با حضور دکتر ضرغامی قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در تهران برگزار شد، مجوز راه‌اندازی چهار سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در کشور صادر شد که از این تعداد، ۲ مجوز سرای نوآوری مربوط به واحد مشهد بود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با بیان اینکه این دانشگاه اکنون دارای سه سرای نوآوری است، افزود: این موضوع نشان دهنده رشد و پویایی فعالیت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد است.

وی ادامه داد: سرای نوآوری «فناوری‌های هوشمند و سلامت» از گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی فعال بوده است و اکنون مجوز تاسیس سرای نوآوری «سنگ‌ها، سرامیک، شیشه و صنایع مرتبط» و « نوآوری فناوری‌های نوین سبز» برای این دانشگاه صادر شده است.

مرادی تصریح کرد: سرای نوآوری «سنگ‌ها، سرامیک، شیشه و صنایع مرتبط» با تمرکز بر معدن و صنایع معدنی تلاش خواهد کرد با بهره‌مندی از دانش تخصصی و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی و تجارب فنی و ایجاد شبکه نوآوری و اجرای ایده‌های دانش بنیان در حوزه‌های مختلف سنگ، کانی و بلور، شیشه، سرامیک و چینی مظروف به منظور ایجاد اشتغال و گسترش بازارهای صادراتی نقشی سازنده و خلاقانه ایفا کند.

به گفته وی: توسعه فناوری‌های نوین سبز به عنوان جایگزین فناوری‌های منسوخ و قدیمی، کمک به بهبود وضعیت محیط زیست، ارائه سیستم های و روش های فناور برای توسعه محصولات سبز در ایران، از جمله اهداف و چشم اندازهای سرای نوآوری فناوری های نوین سبز است.

به گزارش ایرنا، هم اینک ۵۵ سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی شامل ۵۴ سرای نوآوری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور و یک سرای نوآوری در دانشگاه آکسفورد انگلیس دایر است.

دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی دارای ۱۱ واحد و ۶ مرکزآموزشی است.

در حال حاضر حدود ۶۰ هزار دانشجو در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی در استان خراسان رضوی تحصیل می‌کنند که ۲۰ درصد از این تعداد در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد نیز شامل هشت دانشکده و دو گروه مستقل و یک مجتمع آموزشی بین المللی است که حدود ۳۲ هزار دانشجو در آن مشغول تحصیل می‌باشند که از این تعداد ۳۰ هزار دانشجو در رشته‌های غیرپزشکی و ۲ هزار دانشجو در رشته‌های پزشکی هستند.

هشت درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در خراسان رضوی را دانشجویان غیر ایرانی تشکیل می‌دهند و ۲ هزار و ۷۰۰ دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha