ورود قاطع بازرسان اتاق اصناف یاسوج به کم فروشی در بازار مرغ

یاسوج- ایرنا- شامگاه سه شنبه جمعی از مسئولان اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد به همراه چند تن از خبرنگاران استان برای ساماندهی بازار مرغ استان و جلوگیری از کم فروشی هنگام قطعه قطعه کردن مرغ، تعدادی از مرغ فروشی های بازار یاسوج را مورد رصد قرار دادند.

به گزارش ایرنا، به دنبال انتشار مطالبی از سوی رسانه های استان کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر اینکه برخی مرغ فروشی‌های یاسوج در هنگام خرد کردن مرغ‌های خریداری شده، سعی می‌کنند از هر مرغ خریداری شده، قطعاتی از آن را برای خود ذخیره می‌کنند، شامگاه سه شنبه جمعی از مسئولان اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد راهی بازار شدند.

در این بازدید پروانه کسب مرغ فروشی ها، سبد ضایعات مرغ ها، کم فروشی ها مورد بررسی و نظارت بازرسان قرار گرفت.

در حین بازرسی ها موارد زیادی از بی قانونی ها در خصوص کم فروشی در بازار مرغ مشاهده شد که از نمونه های آن می توان به وجود تکه های بزرگی از مرغ همچون ران مرغ در سبد ضایعات اشاره کرد.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این بازدیدها، گفت: مردم گلایه های زیادی از کم فروشی دارند، از این به بعد بازرسی ها را ادامه می دهیم و بر اساس قانون با کم فروشان برخورد می شود.

مهرداد الهی از رئیس اتحادیه مرغداران خواست که هر روز بازرسی ها از صنف مرغ فروشی انجام گیرد تا کم فروشی ها بطور کامل برچیده شود.

به گزارش ایرنا، بازار استان کهگیلویه و بویراحمد در تامین گوشت مرغ تا ۶۰ درصد به دیگر استان‌ها وابسته است و برخی مواقع شاهد نوسانات قیمت آن و حتی کمبود این کالای اساسی در بازار استان هستیم که اخیرا رئیس اتاق اصناف مرکز استان به تولیدکنندگان و توزیع کنندگان هشدار داده که اگر شرایط مرغ را ساماندهی نکنند، واردات مرغ از استان‌های همجوار بیشتر خواهد شد.

بر اساس سرانه تولید مصرف ۲۸ کیلوگرم در سال ۱۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم تولید گوشت صنعتی استان است که در استان ۷۵ درصد نیاز مردم تامین می شود.

میزان مصرف مرغ در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۵۸ تن مرغ گرم روزانه، یک هزار و ۷۵۰ تن مرغ ماهانه و حدود یک هزار تن سالانه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha