ترانزیت کالا از بندر چابهار ١٦٥ درصد افزایش یافت

چابهار- ایرنا- مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: ترانزیت کالا در بندر جابهار در پنج ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ١٦۵ درصد افزایش یافته است.

قاسم عسکری نسب روز پنجشنبه گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: افزایش تردد خطوط کشتیرانی و ایجاد سرویس‌های منظم حمل کانتینری از مبدا ‌- مقصد بندرچابهار از دلایل افزایش اشتیاق صاحبان کالای کانتینری در جهت واردات و ترانزیت کالا از طریق چابهار و افزایش عملکرد کانتینری محسوب می شود.

وی همچنین از رشد ١٠ درصدی صادرات کالای غیر نفتی در بندر چابهار، خبر داد و افزود: در آینده‌ای نزدیک با اتصال چابهار به شبکه ریلی کشور فصل تازه‌ای از ترانزیت کالا در منطقه آغاز می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، تعامل با گمرک چابهار را نیز از عوامل موفقیت دانست و بر لزوم تعامل و همکاری این ۲ مجموعه برای رفع مشکلات صاحبان کالا، تسهیل تجارت و افزایش کارایی در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور تأکید شد.

وی تصریح کرد: مجموعه مدیریتی بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان در راستای تحقق اهداف دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی همچون گذشته یاریگر گمرک در انجام رسالت های قانونی خواهد بود.

عسکری افزود: از این پس نیز همچون گذشته همکاری خوبی را بین ۲ مجموعه شاهد خواهیم بود و جلسات تعاملی مشترکی را در رفع مشکلات تجار و صاحبان کالا برگزار خواهیم کرد.

ترانزیت کالا از بندر چابهار ١٦٥ درصد افزایش یافت

ارائه خدمات پزشکی به یک لنج صیادی توسط مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان همچنین از ارائه خدمات پزشکی به یکی از کارکنان لنج صیادی توسط مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی (MRCC) بندر چابهار خبر داد.

وی گفت: در تماسی از یک فروند لنج صیادی در محدوده آب‌های تحت نظارت سیستان و بلوچستان و اعلام اضطرار مبنی بر آسیب جسمی برای یکی از کارکنان، بلافاصله شناور ناجی پنج به موقعیت لنج مذکور در فاصله ۲۰ مایلی از بندر چابهار اعزام شد و پس از ارائه خدمات پیش بیمارستانی و با توصیه های پزشک معتمد بندر، فرد مضطر به اسکله چهار بندر شهیدکلانتری منتقل و جهت اعزام به بیمارستان، تحویل آمبولانس مرکز اورژانس ۱۱۵ شد.

عسکری به دریانوردان توصیه کرد که وقوع هرگونه اضطرار دریایی را در طول ۲۴ ساعت از طریق کانال ۱۶ VHF و یا شماره تماس۱۵۵۰ (بدون کد) به مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی (MRCC) اعلام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha