آمریکا از تروریست‌ها برای پیاده سازی طرح‌هایش در منطقه استفاده می‌کند

تهران-ایرنا- نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در سخنانی در جریان نشست شورای امنیت تاکید کرد که آمریکا به حمایت و به کارگیری سازمان‌های تروریستی و شبه نظامیان جدایی طلب به عنوان ابزاری برای اجرای طرح‌های خود در قبال سوریه و منطقه ادامه می‌دهد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری سانا، «بسام صباغ» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در این باره اظهار داشت: بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی ملت سوریه مستلزم لغو فوری اقدامات اجباری غرب و پایان دادن به حضور غیرقانونی نظامی خارجی در خاک سوریه است.

سفیر سوریه درباره حملات رژیم صهیونیستی به خاک کشورش نیز گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل با ادامه حملات خود به سرزمین‌های سوریه و اقدامات جنایتکارانه خود علیه ملت ما در بلندی‌های اشغالی جولان به تشدید تنش در منطقه ادامه می‌دهد.

وی افزود: سوریه از شورای امنیت می‌خواهد سکوت خود را بشکند و به مسوولیت‌های خود برای پایان دادن به سیاست‌های اشغالگرانه و تجاوزکارانه عمل کرده و عاملان آن را بازخواست کند.

صباغ در ادامه درباره حضور نظامیان ترکیه در خاک سوریه نیز تاکید کرد: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای ترکیه در خاک سوریه مانع از ثبات در کشور و ادامه حمایت و حفاظت از تروریست‌ها می‌شود.

براساس توافق سال ۲۰۱۷ میلادی میان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن صلح آستانه چهار منطقه امن در سوریه (کاهش تنش) ایجاد شد.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که ادلب استانی در شمال غربی سوریه و بخش هایی از استان های لاذقیه، حما و حلب را در بر می گیرد، هنوز در دست گروه های تروریستی قرار دارد و گفته می شود که کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی تحریرالشام (جبهه النصره) است.

اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، سران روسیه و ترکیه در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه وعده داد که بدون خونریزی تروریست‌های مستقر در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند، اتفاقی که تا امروز رخ نداده و تروریست ها در این منطقه هر از چندگاهی به نیروهای نظامی سوریه یا پایگاه روسیه در اطراف این منطقه حمله می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha