۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۲۱
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85207845
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درگیری‌های شدید میان تروریست‌های همپیمان آمریکا/نقشه‌های واشنگتن در سوریه روی آب

تهران-ایرنا- منابع خبری از درگیری های شدید میان گروه های تروریستی هم پیمان آمریکا در سوریه و کاهش فرصت‌های آمریکا برای سیطره بر مناطق دیگر خبر دادند.

به گزارش امروز (چهارشنبه) ایرنا به نقل از روزنامه الوطن، درگیری‌های میان گروه های تروریستی همپیمان واشنگتن (قسد) در شرق فرات بار دیگر از سرگرفته شد.

در حال حاضر بخش‌های عمده‌ای از سرزمین‌های استان‌های "الحسکه"، "دیرالزور" و «الرقه» (در شرق و شمال شرق سوریه) که دارای منابع نفت و انرژی می‌باشد، تحت تصرف تروریست های آمریکایی و نیروهای دموکراتیک سوریه (مزدوران کُرد سوریه مورد حمایت آمریکا) می باشد.

آمریکایی‌ها همچنین در جنوب سوریه، هم مرز با اردن و عراق سال‌ها است که دو پایگاه در منطقه التنف ایجاد کرده که تاکنون دهها هزار تروریست در آنها آموزش دیده و پس از تجهیز به مناطق مختلف سوریه برای اقدامات تروریستی اعزام شده‌اند و هم اکنون نیز آمریکایی‌ها پشتیبانی شمار زیادی از تروریست‌ها را از طریق همین دو پایگاه انجام می‌دهند.

تروریست های آمریکایی پس از حضور غیرقانونی در سوریه در سال ۱۳۹۶، ۲۵ پایگاه غیرقانونی در خاک سوریه ایجاد کردند که چندی قبل نیز یک پایگاه به آن اضافه نمودند. آمریکا هم اکنون ۲۲ پایگاه غیرقانونی اصلی و ۴ پایگاه فرعی و در مجموع ۲۶ پایگاه در خاک سوریه دارد.

شبه نظامیان قسد بر این منطقه سیطره دارند و مهم ترین پایگاه های غیرقانونی آمریکا نیز در این منطقه بوده و یانکی ها از سال ۱۳۹۶ اقدام به منابع نفتی و گازی سوریه کرده اند. به اعتقاد کارشناسان مسایل منطقه درگیری های داخلی بوجود آمده میان تروریست های همپیمان آمریکا فرصت تحرک ائتلاف آمریکایی به سمت غرب فرات و سیطره بر شهر البوکمال و گذرگاه القائم را کاهش می دهد.

این مساله آرزوهای دولت آمریکا برای تغییر نقشه سلطه خود بر مناطقی در شرق سوریه را نقش برآب می‌کند.

طی دو روز گذشته درگیری‌های شدیدی میان شبه‌نظامیان‌ قسد و مجموعه موسوم به «شورای نظامی دیرالزور» که هر زیر نظر اشغالگران تروریست آمریکایی هستند، صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، در ۲۱ ماه گذشته بارها درگیری هایی میان دو طرف بر سر مساله سیطره بر مناطقی در شرق و شمال دیرالزور رخ داده است.

در درگیری‌های دو روز گذشته ۴ نفر زخمی شدند که سه نفر از آن‌ها وابسته به شورای نظامی دیرالزور هستند.

در این گزارش آمده است که تعرض مکرر مزدوران قسد به عناصر موسوم به شورای نظامی دیرالزور و همچنین عشایر عرب سوریه منجر به تشدید درگیری‌ها و پایان عمر سیطره نیروهای قسد بر جزیره سوریه می‌شود.

منابع خبری اعلام کردند که حمایت اشغالگران آمریکایی از مزدوران قسد بر هم پیمانی آمریکایی ‌ها با عشایر عربی تاثیر خواهد گذاشت.

در این راستا منابع نزدیک به مزدوران قسد اعلام کردند که یک کاروان نظامی وابسته به آن‌ها دو روز پیش از طرف افراد ناشناس مورد حمله قرار گرفته است.

این افراد ناشناس به وسیله تیربار و آر پی جی به این کاروان نظامی حمله کردند و گفته می شوند که آن‌ها از جوانان عشایر عربی سوریه هستند.

این حمله مسلحانه در محوطه چاه نفتی العمر در شرق دیرالزور رخ داده است؛ بزرگ ترین پایگاه نظامی اشغالگران آمریکایی در همین منطقه قرار دارد.

منابع خبری اعلام کردند که در این حمله ۳ عنصر قسد کشته و ۶ نفر دیگر نیز زخمی شدند و انتظار می رود در روزهای آتی این حملات تکرار شود و با توجه به تنش‌های بوجود آمده در منطقه و بی اعتمادی قبایل عربی به آمریکایی ها به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی نیز برسد.

در این گزارش آمده است: علیرغم آماده باش نیروهای قسد و پرواز بالگردهای آمریکایی، عاملان این حمله توانستند فرار کنند و همین امر باعث شد که شبه نظامیان قسد نیروهای خود در داخل محوطه چاه های نفتی العمر را تقویت کنند تا بتوانند مانع تکرار اینگونه حملات شوند.

رسانه‌های روسی بامداد امروز (چهارشنبه) از حمله هوایی جنگنده‌- بمب افکن های این کشور به مراکز حیاتی گروه تروریستی تحریرالشام (جبهه النصره) در شمال غرب سوریه خبر دادند و گفتند که در جریان این حمله ۲۶ تروریست کشته شدند.

روز گذشته (سه‌شنبه) نیز رسانه های محلی نزدیک به گروههای تروریستی در شمال غرب سوریه اذعان کردند که در پی حملات راکتی و توپخانه‌ای سنگین ارتش سوریه در ریف ادلب و حلب تعدادی از تروریست ها زخمی شدند.

به گفته این رسانه ها، نیروهای ارتش سوریه با حملات راکتی و توپخانه‌ای مناطق کنصفره، احسم و الباره در جبل الزاویه واقع در جنوب ادلب را هدف قرار دادند.

روز دوشنبه و سه شنبه نیز جنگنده‌ - بمب افکن های روسیه مواضع تروریست‌ها در بخش غربی ادلب را هدف قرار داده بودند.

در ریف غربی حلب نیز نیروهای ارتش سوریه مواضع تروریست ها در منطقه «الارتاب» را هدف حملات شدید راکتی قرار دادند.

اخیرا نیز منابع خبری از حملات ارتش سوریه به مواضع گروه تروریستی النصره و کشته و زخمی شدن بیش از ۳۰ عنصر تروریستی در شمال غرب سوریه خبر داده بودند.

براساس توافق سال ۲۰۱۷ میلادی میان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن صلح آستانه چهار منطقه امن در سوریه (کاهش تنش) ایجاد شد.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که ادلب استانی در شمال غربی سوریه و بخش هایی از استان های لاذقیه، حما و حلب را در بر می گیرد، هنوز در دست گروه های تروریستی قرار دارد و گفته می شود که کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی تحریرالشام (جبهه النصره) است.

همچنین اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، سران روسیه و ترکیه در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه وعده داد که بدون خونریزی تروریست‌های مستقر در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند، اتفاقی که تا امروز رخ نداده و تروریست ها در این منطقه هر از چندگاهی به نیروهای نظامی سوریه یا پایگاه های روسیه در اطراف این منطقه حمله می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha