۱ شهریور ۱۴۰۲، ۲۰:۴۷
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85208485
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انگلیس دولت سوریه و متحدانش را به سود بردن از عواقب جنگ متهم کرد

نیویورک – ایرنا- معاون سفیر انگلیس در سازمان ملل متحد با بیان اینکه " مردم سوریه و منطقه از عواقب جنگ رنج می برند"  حکومت سوریه و متحدانش را متهم کرد که همچنان از این جنگ " سود می برند."

به گزارش خبرنگار ایرنا، جیمز کاریوکی معاون سفیر انگلیس در سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی ( ۲۳ آگوست/ اول شهریور ماه) در نشست شورای امنیت در مورد تحولات سیاسی سوریه گفت: در حالی که مردم سوریه و منطقه از عواقب جنگ رنج می برند، حکومت سوریه و متحدانش همچنان سود می برند.

این دیپلمات انگلیس افزود: شورای امنیت با تصویب قطعنامه ۲۲۵۴، به اتفاق آرا در مورد یک مسیر سیاسی خروج از درگیری که از حقوق همه مردم سوریه محافظت می کند، موافقت کرد.

معاون نماینده انگلیس در سازمان ملل به دولت بشار اسد تاخت و گفت: تقریباً هیچ پیشرفت سیاسی در سوریه وجود نداشته است. شرایطی که درگیری را تداوم بخشید، از جمله رفتار حکومت اسد، تغییری نکرده است. همدستی رژیم سوریه در تولید و قاچاق ماده کاپتاگون یک نمونه جدید از این رفتار است. مثل همیشه، حکومت اسد و متحدانش از این اقدامات سود می برند در حالی که مردم سوریه و منطقه از عواقب آن رنج می برند.

نماینده لندن در این نشست شورای امنیت سازمان ملل ادامه داد: ضروری است که قوانین بین المللی رعایت شود و بازگشت پناهندگان داوطلبانه، ایمن و با عزت باشد. مسئولیت تغییر اساسی رفتار و ارائه تضمین‌های حفاظتی قابل تأیید برای مهاجران احتمالی که بسیاری از آنها از پیگرد قانونی هراس دارند، باید بر عهده حکومت اسد باشد.

این دیپلمات انگلیسی همچنین گفت: اگر حکومت سوریه بخواهد نشان دهد رفتارش تغییر کرده است، تعامل واقعی با خانواده های مفقودین و بازداشت شدگان گام مهمی در جهت نشان دادن محیط امن برای بازگشت پناهندگان خواهد بود.

معاون و سفیر انگلیس در سازمان ملل ادامه داد: قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد تنها راه مناسب برای حل و فصل پایدار و فراگیر بحران در سوریه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha