۲۰ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سفر رییس جمهوری به همدان جذب شده است

همدان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: ۱۴۰ هزار میلیارد ریال در سفر رییس حمهوری به این استان تخصیص یافت که این میزان ۲۰ هزار میلیارد ریال از آن جذب شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرزاد تیموری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اعتبارات سفر هیات دولت به همدان را از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه، منابع داخلی وزارتخانه و منابع استانی عنوان کرد و اظهار داشت: همدان در سی امین سفر استانی، میزبان رییس جمهور و اعضای هیات دولت بود با این وجود در جذب اعتبارات سفر نسبت به استان های نخست مقصد سفر هیات دولت، فاصله چندانی ندارد.
وی اضافه کرد: پیش از آغاز به کار دولت سیزدهم بسیاری از طرح های استان راکد و غیرفعال بودند که در این دولت بخش عمده طرح ها فعال شده است که یکی از طرح های مهم این سفر چهار خطه مسیر همدان- گل تپه - غار علیصدر است که از مسیرهای مهم ترابری استان محسوب می شود.
تیموری افزود: یکی از الزامات طرح های مصوب سفر رییس جمهور پیشرفت ۵۰ درصدی طرح ها بود که در این باره اجرای طرح چهار خطه همدان - غارعلیصدر با توجه به اهمیت از این قاعده مستثنی شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان ادامه داد: برای ۳۲.۵ کیلومتر از این طرح حدفاصل بلوار آیت الله نجفی تا میدان حسن آباد بهار نقشه تهیه و به مناقصه گذاشته شده و سه هزار میلیارد ریال در سفر هیات دولت به همدان برای اجرای این طرح پیش بینی و در فاز اول ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای ۱۲.۵ کیلومتر آن تخصیص یافت.
تیموری ادامه داد: چهار خطه شدن این مسیر ۷۲ کیلومتری حدود ۹ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که سه هزار میلیارد ریال آن از محل مصوبات سفر رییس حمهوری و مابقی باید توسط وزارتخانه متبوع تامین شود.
وی درباره کنارگذر غربی (سیدجمال الدین اسدآباد) نیز گفت: چهار هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز این طرح نیز تامین شده است و تاکنون ۱۸.۵ کیلومتر آسفالت آن اجرا و مابقی در دست اجرا است.
تیموری اظهارداشت: مکانیزه کردن پل های عابر پیاده و نگهداری از این پل ها و پیشگیری از سرقت تجهیزات به عنوان تکلیف به شهرداری همدان ابلاغ و در بودجه شهرداری این موضوع دیده شده است.

سی اُمین سفر استانی رئیس جمهور و اعضای هیات دولت به همدان در مرداد سال ۱۴۰۱ با ۲۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب در حوزه های گوناگون انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha