برنامه‌های هفته دولت در کرمان با عطر یاد شهدا و از جوار مزار سردار دل‌ها آغاز شد

کرمان - ایرنا - آغاز برنامه‌های هفته دولت در دیار کریمان همزمان شد با حضور کارکنان و مدیران نهادهای ذیل سه قوه و نیروهای مسلح در گلزار شهدای کرمان؛ عطرآگین به یاد شهیدان، از جوار مزار سردار دل ها و با نام مقدس امام حسین(ع) و قرائت بخش‌های پایانی زیارت عاشوار.

به گزارش خبرنگار ایرنا زمان شروع برنامه ساعت ۷ صبح اعلام شده بود؛ گرچه پیش از آن بسیاری از مدیران دستگاه های اجرایی در محل حاضر شده و قبور شهدا را زیارت کرده بودند.

با شروع برنامه، تجدید میثاق با شهدا به صورت ایستاده در ورودی گلزار شهدا شروع شد و درحالی که شهروندان طبق روال هرساعت و هرروز گلزار شهدا در حال زیارت مزار شهدا به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بودند، مدیران به زیر چادر در بخشی از گلزار شهدا هدایت شدند تا مراسم شروع شود.

نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، معاونان استانداری، مدیران کل و رییسان سازمان های استان در این برنامه حضور داشتند که پس از قرائت قرآن و سرود ملی جمهوری اسلامی، کلیپی از شهید سلیمانی پخش شد. بخش‌هایی از سخنرانی های وی گلچین و پخش شد که از همان ابتدا حال و هوای مراسم و حاضران در مراسم را دگرگون کرد.

ابتدا جملاتی از سردار دل ها درباره امام حسین(ع)، با ذکر استنادهایی از برخی علمای مسیحی، تاکید وی بر ضرورت پاسداشت ولایت و پیروی از رهبر معظم انقلاب، تصاویر حضورش در جبهه های نبرد با تروریست های تکفیری و همه و همه در چند کلیپ لابه لای مراسم حال حاضران را خوش تر از ابتدای حضور در گلزار شهدا کرده بود که مسئولان پشت تریبون قرار گرفتند و ضمن اشاره به ویژگی های شهیدان رجایی و باهنر، برنامه های هفته دولت را در استان اعلام کردند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان که جانشین ستاد برگزاری برنامه های هفته دولت در استان را نیز برعهده دارد در این مراسم این برنامه های را تشریح و بیان کرد: اکنون در نخستین روز از هفته دولت برنامه عطرافشانی و غبارروبی قبور مطهر شهدا با حضور مسئولان این استان در گلزار شهدا برگزار می شود که تجدید پیمان با آرمان های امامین انقلاب و شهدای عزیز در راستای خدمت به مردم شریف و نجیب کرمان خواهد بود.

علی بیگ زاده افزود: آیین آغاز هفته دولت همزمان در سراسر استان کرمان برگزار می شود و شعار روز نخست هفته دولت امسال نیز "دولت مردم، دیپلماسی هوشمند و عزتمند" است.

وی بیان کرد: برگزاری یادواره شهدای کارمند، حضور و سخنرانی مسئولان در آیین های نماز جمعه، تجلیل از کارمندان و روز کارمند، بزرگداشت شهید حجت الاسلام محمدجواد باهنر، همایش قشر بسیج، اعزام گروه های جهادی، افتتاح نمایشگاه روایت پیشرفت و برپایی میز خدمت در مصلای های نماز جمعه از جمله برنامه های هفته دولت در استان کرمان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان تاکید کرد: همه مدیران دستگاه های اجرایی نشست پرسش و پاسخ را با اصحاب رسانه برگزار و خدمات نظام و دولت را برای مردم بیان کنند.

وی اظهار داشت: در هفته دولت پروژه های عمرانی قابل افتتاح و شناسنامه دار، توسط دولت و بخش خصوصی به بهره برداری می رسد یا کلنگ زنی می شوند.

در این آیین مسئولان استان کرمان با حضور بر مزار شهیدان از جمله سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با نثار گل و قرائت فاتحه با آرمان های شهدا تجدید پیمان کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha