خطیب جمعه کرمان: مهمترین دغدغه دولت رفع گرفتاری‌های مردم باشد

کرمان - ایرنا - امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه دولت باید به حق و به عدالت عمل کند گفت: دولت در حل مشکلات و رفع گرفتاری از بدنه مردم همه اقشار را ببیند، مهترین دغدغه‌اش باشد و نابرابری‌ و فقر را از جامعه بزداید.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام امان الله علیمرادی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر کرمان افزود: هفته دولت فرصتی برای نقد و ارزیابی عملکرد دولت است.

وی اظهار داشت: اهل فکر و همچنین دولت باید خود را با معیارهای اسلامی از جمله فقرزدایی، توازن اقتصادی، حاکمیت خوبی ها و معروف ها، دور کردن بدی‌ها، ظلم، فساد، نابرابری و تبعیض ارزیابی کند.

امام جمعه موقت کرمان تصریح کرد: ارزیابی یک وظیفه اخلاقی، فردی، اجتماعی و سیاسی است و دولت باید نقاط قوت و ضعف را شناسایی و موارد فساد و صلاح را بررسی و در این راستا اقدام کند.

وی افزود: دولت ضمن حرکت به سوی اصلاح، نه ظلم کند و نه زیر بار ظلم برود، فقر ستیز باشد و طغیانگر نباشد و جلب رضایت توده های مردم را مد نظر قرار دهد که این ها از معیارهای اسلامی است.

حجت الاسلام علیمرادی با تسلیت شهادت امام حسن مجتبی(ع) و تبریک روز پزشک گفت: ایام حادثه غمبار دفتر رییس جمهور و نخست وزیر و شهادت شهید رجایی و باهنر است.

وی ادامه داد: این ۲مرد بزرگ انقلابی، سربلند و مایه سربلندی بودند و در همه خوبی ها از جمله معرفت دینی و اخلاقی، اعتقاد به قیامت، خدمتگزاری به مردم و وقت شناسی در حد اعلی و ممتاز بودند که خدا پاداش این مجاهدت ها را با شهادت داد و نام نیک آنان در ادبیات اسلامی بر سر زبان ها افتاد.

امام جمعه موقت کرمان تاکید کرد: شهید باهنر از مفاخر ایران اسلامی و دیار کریمان و مردی دانشمند، خدوم، انقلابی، اخلاق مدار و شخصیتی الگو برای آحاد جوانان و نوجوانان بود.

وی با بیان اینکه اهل تبیین و تفسیر که نقشی در قلم، هنر و بیان دارند باید ویژگی‌های شخصیت های ممتاز شهید رجایی و باهنر را به نسل جوان نشان دهند تا این افراد مرجع علمی اخلاقی و سیاسی جوان ما شوند افزود: این حق مفاخر ما است، حق آنان را وفا کنیم؛ شایسته نیست که آنان برای نسل جدید گمشده و پنهان بمانند.

حجت الاسلام علیمرادی یادآور شد: هفته دولت را به رییس جمهور و همه دولتمردان کشور و استان کرمان و خدمتگزاران خادمان ملت تبریک می گویم، در این هفته باید یاد شهیدان باهنر و رجایی گرامی داشته و از دولتمردان قدرشناسی شود.

وی با اشاره به اربعین اباعبدالله الحسین (ع) و مصیبت های صحرای کربلا و ویژگی های انسان با تقوا گفت: انسان باتقوا خشم خود را منشأ عمل قرار نمی دهد و آتش فتنه دشمنان و بر هم ریختگی در جامعه را فرو می نشاند.

نماینده استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: انسان باتقوا مراقب است که کسی با اسلام و کشور اسلامی زاویه نگیرد و اگر این چنین شد او را به اسلام، ایران و انقلاب پیوند می دهد و حافظ هویت ملی و اسلامی جامعه است.

وی گفت: انقلاب مبارک ایران و خدمتگزاران آن کارهای بزرگی کردند که باید در جای خود دیده و نمایش داده شود، تا خوبی ها نمایان و دلها پر امید شود.

حجت الاسلام علیمرادی بیان کرد: عیب ها و کاستی ها نیز باید در جای خود پوشانده و در جای لازم، نهی از منکر بشود، انسان با تقوا باید حق را بگوید مگر به ضررش تمام شود.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان و معاونان او پس از اقامه نماز جمعه در میز خدمت ارتباطات مردمی دولت در محل مصلای امام علی (ع) حاضر شدند و به درخواست‌های شهروندان رسیدگی کردند. 
همچنین میز خدمت دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز به مناسبت روز پزشک در مصلی امام علی(ع) برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha