۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۴۳
کد خبر: 85208826
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی استان اردبیل هشدار سطح زرد شماره ۴۰ صادر کرد

اردبیل - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان اردبیل روز پنجشنبه هشدار سطح زرد شماره ۴۰ از عصر جمعه (سوم شهریور) تا اواخر وقت روز یکشنبه (پنجم شهریور) صادر کرد.

به گزارش ایرنا ، بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر نفوذ سامانه ناپایدار در این مدت به منطقه ، افزایش ابر ، وزش بادهای خزری و کاهش دمای هوا است که این کاهش دما در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده کاملا محسوس خواهد بود.

در این مدت به‌دلیل رشد ابرهای همرفتی و فعالیت سامانه بارشی وزش تندباد موقتی ، بارش باران (گاهی به‌صورت رگبار توام با رعد و برق) و در نواحی مستعد با احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

منطقه این سامانه بارشی تمام مناطق استان و اثر مخاطره نیز احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و احتمال برخورد صاعقه در دامنه کوه‌ها اعلام شده است.

احتیاط در تردد و اجتناب از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی و احتیاط در صعود به ارتفاعات به‌ویژه قله سبلان از توصیه‌های هواشناسی در مدت فعالیت این سامانه جوی است.

اردبیل و شهرستان‌های این استان از شرایط هوایی و اقلیمی متغیری برخوردار هستند و مشاهده جلوه‌هایی از هوای فصول گوناگون در یک دوره زمانی کوتاه از جاذبه‌های طبیعی برای گردشگران علاقه‌مند در این استان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha