۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۰۸
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85208859
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایجاد نهضت حذف مدارس کانکسی در لرستان ضروری است

۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۰۸
کد خبر: 85208859
ایجاد نهضت حذف مدارس کانکسی در لرستان ضروری است

خرم آباد - ایرنا - نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم لرستان از امکانات آموزشی طی سال های گذشته به خوبی دیده نشده و اکنون شکل گیری نهضت حذف مدارس کانکسی در این خصوص ضروری است.

به گزارش ایرنا، "یحیی ابراهیمی" روز پنجشنبه در شورای آموزش و پرورش لرستان بیان کرد: اکنون بیشترین مدارس کانکسی کشور مربوط به لرستان است بنابراین باید زیرساخت های مورد نیاز این استان با توجه به عمق محرومیت آن ایجاد و نگاه ویژه ای معطوف شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش بی نظیری در پیشرفت هر جامعه دارد تصریح کرد: لرستان منابع فراوان و نیروی انسانی تحصیلکرده بسیاری دارد اما از نظر توسعه متناسب با این ظرفیت ها و در قیاس با دیگر استان‌ها پیشرفت چندانی نداشته چراکه ادوار گذشته در حوزه توزیع بودجه بر اساس شاخص ها تصمیم گرفته نشده و این منطقه رها شده است.

ابراهیمی با تاکید بر ایجاد عدالت آموزشی و توزیع اعتبارات براساس شاخص ها گفت: ریل توسعه نیازمند ارتقای جایگاه معلم و آموزش و پرورش است که باید برای تحقق این مهم در مقام عمل اقدام کرد تا واقعیت ها دیده و علت برخی نارضایتی ها در آموزش و پرورش چاره جویی شود.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اکنون بیش از هزار مدرسه تخریبی و بیش از ۵۰۰ مدرسه کانکسی در لرستان وجود دارد که باید نهضتی برای رفع این مشکلات شکل بگیرد تا محرومیت زدایی بیش از پیش در استان محقق شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه نمی توان مشکلات مدارس کانکسی و سرویس های بهداشتی مدرسه را با اعتبارات قطره چکانی حل کرد ادامه داد: نیروهای نهضتی و پیش دبستانی نیز همچنان برای استخدام یا تبدیل وضعیت بلاتکلیف هستند که این مساله باید شکل عملی بررسی و تصمیم جدی گرفته شود.

وی با تاکید بر توسعه دانشگاه فرهنگیان لرستان افزود: توسعه آموزش در مناطق محروم تاکید مقام معظم رهبری است و احداث ۱۷۰ مدرسه در قالب طرح شهید پناهی با توجه به مشکلات استان، کافی نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha