دمای هوای هرمزگان افزایش می‌یابد

۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۲۳
کد خبر: 85208900
دمای هوای هرمزگان افزایش می‌یابد

قشم - ایرنا - رییس اداره هواشناسی قشم از افزایش ۲ تا چهار درجه‌ای دمای هوای استان هرمزگان در ۴۸ ساعت آینده خبر داد و گفت: امروز (پنجشنبه) و فردا (جمعه) دمای هوا در غالب مناطق این استان روند افزایشی به خود می گیرد که در برخی مناطق شرقی و غربی آن قابل توجه پیش بینی می شود.

محمد کاملی دیرستانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توصیف و پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم اظهار داشت: در روز جاری در مناطق دریایی استان افزایش سرعت باد و در ارتفاعات رشد ابر همراه با رگبار پراکنده باران پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: در ساعت های بعدازظهر و شب در مناطق دریایی استان افزایش سرعت باد جنوب غربی خواهیم داشت که سبب متلاطم شدن دریا خواهد شد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: سرعت باد در نقاطی از تنگه هرمز گاه به نزدیک ۳۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج در محدوده ۱۲۰ سانتی متر خواهد بود، از این رو توصیه می شود در ساعت های بعدازظهر و شب شناورهای سبک و صیادی برای رفت و آمد ایمن احتیاط های لازم را در نظر داشته باشند.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: فردا جمعه سوم شهریور ماه همین شرایط تدوام خواهد داشت و از روز شنبه چهارم شهریور با تغییر جهت سرعت باد به جنوب شرقی، دریای عمان و تنگه هرمز با افزایش باد جنوب شرقی متلاطم پیش بینی می شود.

وی گفت: در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب با توجه به رشد ابرهای همرفتی در ارتفاعات استان رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می شود و از روز شنبه چهارم شهریور شرایط بارش های همرفتی در ارتفاعات استان تقویت خواهد شد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم افزود: همچنین با توجه به تاثیر بادهای ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور، وقوع گردوغبار و کاهش کیفیت هوا در پاره ای نقاط شرقی و مرکزی استان دور از انتظار نخواهد بود و فردا نیز در مناطق شرقی استان افزایش بادهای گرم و خشک همراه با گردوخاک محتمل خواهد بود.

وی بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۳۱ درجه و ۹۵ درصد و شهر قشم را ۳۲ و ۹۱ درصد اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است که از جاذبه های منحصر به فردی چون جنگل های بی همتای حرا و مرغوب ترین مروارید جهان و ده ها اثر تاریخی و طبیعی برخوردار است.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌ النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha