مشکل ثبت نشدن صادرات موقت در سامانه با تفویض اختیار به استانها حل شود

زنجان - ایرنا -مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: یکی از مشکلات صادرکنندگان نبود امکان ثبت صادرات ورود موقت در سامانه توسعه تجارت ایران است که می توان با تفویض اختیار به استان‌ها این مشکل اساسی صادرکنندگان را رفع کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید گلشنی منفرد روز پنجشنبه در دیدار با عطائی معاون دفتر خدمات ارزی و مالی سازمان توسعه تجارت ایران، افزود: برگزار نشدن جلسات ماده سه و طرح پرونده های موجود و نیز فقدان اطلاع رسانی درباره زمان تعلیق کارت های بازرگانی را از دیگر مشکلات موجود تجار و بازرگانان استان عنوان کرد.

این مسوول گفت: طی چند سال اخیر روند صادرات استان زنجان شیب صعودی به خود گرفته است؛ با این حال میزان صادرات استان متناسب با ظرفیت های تولیدی استان نیست و جا دارد رقم صادرات استان با تقویت زیرساخت‌ها افزایش یابد.

وی افزود: صادرات به‌ عنوان موتور محرک رشد و توسعه اقتصادی کشورها در بازارهای جهانی مهمترین هدف سیاستگذاری را در بخش تجارت خارجی تشکیل می دهد.

این مسوول گفت: در استان زنجان واحدهای تولیدی متعددی، محصولات تولیدی خود را به ۳۵ کشور صادر می کنند.

در ادامه این جلسه، معاون دفتر خدمات ارزی و مالی سازمان توسعه تجارت ایران از تلاش و پیگیری های لازم در جهت حل مشکلات موجود در وزارت صمت خبر داد.

طی سال گذشته صادرکنندگان این استان بالغ بر ۵۸۰ میلیون دلار صادرات داشتند و عمده اقلام صادراتی زنجان شامل شمش روی، ترانسفورماتور، پروفیل و مفتول مسی بوده که به بیش از ۳۵ کشور صادر شده است.

عمده کشورهای طرف معامله استان نیز شامل ترکیه، عراق، امارات، پاکستان و هند بوده و بر اساس آماری که سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرده سهم استان زنجان از میزان صادرات کشور به میزان ۱.۲ درصد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha