۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۰۸
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85208947
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ پروژه زیربنایی برق با اعتبار سه هزار و ۶۱۵ میلیارد ریال در گیلان افتتاح شد

رشت- ایرنا- ۶ پروژه زیربنایی و زیرساختی برق با اعتبار سه هزار و ۶۱۵ میلیارد ریال با حضور استاندار در گیلان بهره برداری شد که از این تعداد چهار پروژه شرکت برق منطقه ای و ۲ مورد با مشارکت و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی همزمان در نخستین روز از هفته دولت بهره برداری شد.

به گزارش ایرنا، استاندار گیلان روز پنجشنبه در آیین افتتاح پروژه های شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان با بیان اینکه در هفته دولت هزار و ۳۶۰ پروژه با اعتبار چهار هزار میلیارد تومان افتتاح می‌شود، گفت: برخی ابر پروژه ها نیز در ماه‌های آینده مراحل نهایی آن به انجام رسیده و بهره برداری خواهد شد.

اسدالله عباسی اظهار کرد: در گذشته انجام پروژه های برق توسط متخصصان خارجی انجام می‌شد اما درحال حاضر پروژه های فنی برق با متخصصان داخلی به انجام می رسد.

وی گفت: گیلان در سال ۱۴۰۰ مشکلاتی در حوزه برق داشت که در ۱۴۰۱ با مدیریت قرارگاه جهادی این مسائل برطرف شد. امسال در بخش مصرف با مدیریتی صحیحی که انجام شد مشکل جدی نداشتیم فقط در قسمتی که مربوط به سرقت کابلها و غیره بود با نوسانات برق مواجه شدیم.

وی تصریح کرد: امروزه زندگی انسان ها به تکنولوژی هایی نوین و روز وابسته شده و استفاده از این دستاوردها به بخشی از فرهنگ و پایه ثابت زندگی مردم بدل شده است لذا برای استفاده صحیح و درست از انرژی برق باید فرهنگ سازی مناسب صورت گیرد، در این زمینه اصحاب رسانه می توانند در تنظیم ومدیریت مصرف و میزان تولید فرهنگ سازی کنند.

عباسی تاکید کرد: با مصرف بیش از اندازه با توجه به ظرفیت موجود برق منطقه قطع خواهد شد لذا تلاش ما خودکفایی در این زمینه است که با احداث ایستگاههایی که از آنها نام برده شد تلاش های موثری در این زمینه انجام شده و امید است تداوم یابد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای گیلان نیز در این آیین گفت: با بهره برداری از پروژه پست ۶۳.۲۰ کیلوولت GIS شهید سجاد طاهرنیا با ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار برق ۵۵ هزار مشترک خانگی تامین‌می شود.

بهمن داراب زاده با بیان اینکه در احداث این پروژه ها از تکنولوژی روز دنیا استفاده شده است، گفت: در این بخش با صرفه جویی در استفاده از زمین توانستیم در وسعت کمتری پروژه ۶۳.۲۰ کیلوولت که از مهمترین پروژه های امسال است را ۶ ماه زودتر از موعد مقرر تکمیل و بهره برداری کنیم.

وی گفت : تا پایان امسال نیز پروژه هایی با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان به مرحله بهره برداری خواهند رسید.

وی از افزایش ظرفیت پست ۱۳۲.۲۰ کیلوولت رستم آباد از ۳۰ مگاولت آمپر به ۸۰ مگاولت آمپر نیز خبر داد و افزود: با اجرای این پروژه ۵۳ میلیارد تومانی، ۱۶۶ درصد ظرفیت پست افزایش یافت و زیربنای توسعه پایدار و رونق اقتصادی منطقه مهیا شد.

داراب زاده تصریح کرد: با انجام خدمات مهندسی پروژه افزایش ظرفیت و رفع فرسودگی از خط ۶۳ کیلوولت عضدی - رشت - مقدم افزایش قابلیت اطمینان شبکه فوق توزیع شهر رشت، کاهش تلفات و افت ولتاژ، کاهش بارگیری خطوط فوق، امکان تأمین برق مطمئن و با کیفیت برای مشترکین موجود و متقاضیان فراهم می شود.

وی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از نیروگاه خورشیدی ۱۰۵ کیلوواتی در حوزه ستادی شرکت برق منطقه ای نیز بخشی از برق حوزه ستادی شرکت برق منطقه ای گیلان تامین خواهد شد. این پروژه با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار و اشتغالزایی برای ۶ نفر به بهره برداری رسید.

داراب زاده یادآوری کرد: بهره برداری از فاز اول نیروگاه ۲۵ مگاواتی شهرک صنعتی ماسال دیگر پروژه ای است که به بهره برداری می رسد و با ظرفیت کامل این نیروگاه که دارای قابلیت تولید همزمان برق و حرارت می‌باشد و می‌توان برق مصرفی مورد نیاز شهرک صنعتی ماسال را تامین می کند. این پروژه در فاز اول ۳۵۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی هشت نفر به بهره برداری رسید. همچنین فاز اول نیروگاه ۵ مگاواتی رضوانشهر نیز امروز به بهره برداری رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha