۱۵ تعاونی در چهارمحال و بختیاری آماده افتتاح شد

شهرکرد_ ایرنا_ مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر توجه به بخش تعاونی گفت: به‌مناسبت هفته تعاون و دولت ۱۵ تعاونی در استان افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

محسن مولوی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: هفته تعاون در سال‌جاری از یکم تا هفتم شهریور با شعار محوری «حکمرانی تعاون حکمرانی مردم» گرامی داشته می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای راه‌اندازی این تعاونی‌ها در چهارمحال و بختیاری افزود: با بهره‌برداری از این تعاونی‌ها زمینه اشتغال مستقیم ۹۴ نفر فراهم می‌شود.

مولوی تصریح کرد: این تعاونی‌ها در زمینه‌های آموزش، کشاورزی، دانش‌بنیان، تعاونی بانوان و تعاونی صنعتی فعالیت می‌کنند.

وی تبیین فرهنگ تعاون در جامعه را ضروری دانست و یادآور شد: با توجه به محوریت مردم در فعالیت‌های تعاونی، مردمی‌سازی فعالیت‌های اقتصادی در کنار بخش تعاون مدنظر قرار دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در هفته تعاون سال‌جاری برنامه‌های متنوعی با همکاری اتاق تعاون، تشکل‌ها و شرکای اجتماعی حوزه تعاون در استان برگزار خواهد شد.

وی گفت: نواختن زنگ تعاون، آیین گلباران گلزار شهدای گمنام، برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه، دیدار با تعاونگران، دیدار تعاونگران با مسوولان ارشد استان ،افتتاح ۱۵طرح تعاونی در استان، نشست هم‌اندیشی با دانشجویان و نخبگان استانی، حضور تعاونگران در نمازهای عبادی سیاسی جمعه شهرستان‌های استان، دیدار با امامان جمعه و برگزاری میز خدمت از مهم‌ترین برنامه‌های هفته تعاون در چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود.

مولوی به نقش تاثیرگذار شرکت‌های تعاونی در کمک به رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و تامین کالاهای اساسی اشاره و تاکید کرد: تعاونی‌ها در جامعه باعث توزیع عادلانه ثروت، ریشه‌کن کردن فقر و ایجاد اشتغال پایدار در جامعه می‌شوند.

به گزارش ایرنا، همزمان با هفته دولت سال‌جاری ۹۵۳ طرح با ۵۹۶ هزار و ۸۴۱ میلیارد و ۷۵۵ میلیون ریال در چهارمحال و بختیاری کلنگ‌زنی، افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

هشتم شهریورماه ۱۳۶۰ رییس‌جمهور وقت محمدعلی رجایی به‌همراه نخست وزیر حجت‌الاسلام محمدجواد باهنر بر اثر انفجار در دفتر نخست‌وزیری به درجه رفیع شهادت نائل شدند و به‌همین مناسبت دوم تا هشتم شهریورماه به‌عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha