فرمانده سپاه انصارالرضا: تحول در عرصه‌های مختلف مشهود است

بیرجند - ایرنا - فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: تغییر و تحول در عرصه‌های مختلف کشور و استان در دولت سیزدهم مشهود است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سردار محمدرضا مهدوی روز پنجشنبه در اولین روز هفته دولت در دیدار با استاندار خراسان جنوبی افزود: در دولت سیزدهم گام‌های مؤثر و سازنده‌ای برای رفع مشکلات و جبران عقب ماندگی‌های گذشته برداشته شده است.

وی گفت: در راستای هدفگذاری و آهنگ حرکت به سوی پیشرفت و توسعه و عمران در خراسان جنوبی، گام‌های خوبی برداشته شده و با کارهایی که درخصوص ایجاد زیرساخت‌ها در حال انجام است، بسیاری از مشکلات موجود در استان حل خواهد شد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: ما هم در سپاه استان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و خدماتی در کنار شما هستیم.

وی افزود: دولت پیگیری‌های بسیاری را برای رفع مشکلات مردم انجام داده که امید است در میدان عمل هرچه زودتر شاهد نتایج آن باشیم.

سردار مهدوی گفت: با وجود گذشت ۲ سال از استقرار دولت سیزدهم، هنوز بعضی مدیران در استان، کار را جدی نگرفته‌اند که انتظار است این دستگاه‌ها بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

وی اظهار داشت: از استاندار که شبانه روز در استان و تهران به شکل جدی پیگیری‌های لازم را برای ایجاد زیرساخت‌ها انجام می‌دهد، تشکر می‌کنیم و امیدواریم در سال‌های آینده آرزوی مردم برای رفع مشکلات موجود برآورده شود و شاهد نتایج خوب آن باشند.

استاندار خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: هفته دولت امسال ۹۸۷ پروژه آماده افتتاح و کلنگ زنی در استان داریم که از این تعداد ۵۴ مورد کلنگ زنی و ۹۳۳ پروژه افتتاحی است.

جواد قناعت با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب و دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر بیان داشت: اجرای چند ابر پروژه در استان سبب شده خراسان جنوبی از نظر ریالی درخصوص پروژه‌های هفته دولت در رتبه سوم کشور قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه گاز رسانی و انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی میزان قابل توجهی از اعتبارات ملی را به خود اختصاص داده است افزود: اوایل سال آینده لوله گذاری انتقال آب به استان شروع می‌شود و سال ۱۴۰۴ شاهد اجرای این ابر پروژه خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با انجام این کار آب مورد نیاز صنایع و در کنار آن، آب شرب استان تامین خواهد شد و لوله اصلی آن از نهبندان به مشهد است اما همه استان را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی بیان کرد: راه آهن هم در مراحل آخر قبل از اجراست و منتظر تعریف روابط مالی بین وزارت راه و شهرسازی، وزارت نفت و پیمانکار هستیم و تاکنون سه جلسه در این زمینه برگزار شده است.

قناعت گفت: از ۲۳ قطعه راه آهن شرق کشور، ۱۳ قطعه در خراسان جنوبی است که پیمانکاران آن مشخص شده و زمین‌های مربوط را تحویل گرفته‌اند.

وی افزود در مرحله اول ۱۸ هزار میلیارد تومان در مدت ۲ سال هزینه خواهد شد و در مراحل بعدی ریل گذاری و تامین قطار انجام می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره اینکه اجرای پروژه راه آهن در استان به مطالبه اجتماعی تبدیل شده، متذکر شد: در کنار اجرای این پروژه‌ها، اتفاقات خوبی در حوزه مسکن ملی افتاده که از جمله آن، الحاق هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی زعفرانیه بیرجند به محدوده شهر است.

وی گفت: الحاق ۲ هزار هکتار دیگر به محدوده شهر بیرجند در دستور کار قرار گرفته تا در سال‌های آینده مشکلی برای تامین زمین در مرکز استان وجود نداشته باشد.

قناعت با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه فرآوری معادن در شهرستان‌های استان انجام شده، خاطرنشان کرد: شهرک تخصصی زرشک هم کلنگ زنی شده و درخصوص آبرسانی به روستاها با هدف محرومیت‌زدایی اتفاقات بسیار خوبی در اوج تحریم‌ها افتاده است.

وی با اشاره به اینکه دولت ماهانه بدهی‌های گذشته را پرداخت می‌کند، افزود: رهبر معظم انقلاب برای جلوگیری از کاهش اعتبار پول ملی به دولت گفته‌اند که از بانک‌ها استقراض نکند و اجازه چاپ پول بدون پشتوانه را هم نداده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در کشور شاهد اتفاقات خوبی در حوزه‌های مختلف هستیم که از جمله آن عضویت ایران در شانگهای است که خروجی آن را مردم در سال‌های آینده می‌بینند.

وی با بیان اینکه در استان هم اقدامات خوبی در حال انجام است گفت: دغدغه نیروهای انقلابی درخصوص تغییر مدیران ارزشمند است و از ۱۵۰ مدیر استان تاکنون ۱۲۵ نفر تغییر کرده‌اند، ۶ مورد هم در حال انجام است.

قناعت اظهار داشت: از نظر تعداد تغییرات در حوزه مدیران، خراسان جنوبی در رتبه‌های اول و دوم کشور قرار دارد.

وی افزود: پروژه‌هایی که برای افتتاح یا کلنگ زنی در هفته دولت اعلام کرده‌ایم، علاوه بر وزارت مربوطه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم هماهنگ شده و در صورت تایید، این پروژه ها در سامانه منتاک بارگذاری می‌شوند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی امروز به همراه مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در این نهاد، فرمانده تیپ مردم پایه سپاه انصارالرضا (ع) و جمعی از فرماندهان سپاه استان با استاندار خراسان جنوبی دیدار و با اهدای لوح از وی تقدیر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha