۲ شهریور ۱۴۰۲، ۲۰:۳۴
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85209449
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات اجرایی طرح "جهاد روشنایی" در استان بوشهر آغاز شد

بوشهر- ایرنا- همزمان با نخستین روز از هفته دولت عملیات اجرایی احداث ۶۵ واحد نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی با عنوان طرح "جهاد روشنایی" استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر پنجشنبه‌شب در این آیین که با حضور استاندار در روستای عربی شهرستان دشتی برگزار شد، اظهار کرد: جهاد روشنایی شروعی برای اجرا طرح‌های بزرگ نیروگاه‌های خورشیدی بزرگ در استان است که در آن احداث بیش از پنج هزار نیروگاه پنج مگاواتی پیش‌بینی شده است.

غلامرضا حشمتی افزود: مزیت قابل توجه طرح جهاد روشنایی استفاده از انرژی بی پایان و رایگان خورشید است که مشکل ناترازی برق در مناطق دورافتاده را برطرف می‌کند.

وی ادامه داد: مشارکت مردم روستاها و بویژه افراد کمتر برخوردار و همچنین پرداخت تسهیلات ارزان قیمت دیگر مزیت احداث نیروگاه‌های خورشیدی خانگی است.

حشمتی اظهار کرد: مزیت دیگر این طرح ارزشمند نداشتن آلودگی و همچنین ۲۰ سال خرید تضمینی برق تولیدی نیروگاه‌ها توسط دولت است.

وی افزود: روستاییان داوطلب مشارکت در طرح باید در ۸۴ ماه پرداخت قسط کنند که در همین بازه نیز برای مالکان درآمدزایی دارد.

حشمتی ادامه داد: این نیروگاه‌ها از سال سوم به بعد ماهیانه درآمد سه میلیون تومانی دارند که این خود کمکی برای تامین درآمد پایدار توسط روستاییان است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود یادآور شد: شرکت توزیع برق استان بوشهر حدفاصله دهه فجر سال قبل تا هفته دولت امسال بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در شهرستان‌های استان اجرا کرده است که در این بین سهم شهرستان دشتی ۳۰ میلیارد تومان بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر نیز در این مراسم گفت: احداث ۶۵ دستگاه نیروگاه تولید برق طی یک ماه با همکاری مشترک بسیج سازندگی و شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر اقدامی ارزشمند و جهادی محسوب می‌شود.

علی باستین افزود: مناطق مختلف استان بوشهر با تابش موثر نور خورشید از ظرفیت بالایی برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی است.

وی ادامه داد: امید است جهاد روشنایی همچنان با جدیت تداوم داشته باشد چراکه از سه مزیت مردمی سازی اقتصاد و معیشت، برق پایدار و ایجاد اشتغال نقش شایان و قابل توجه ایفا می‌کند.

حشمتی افزود: پیش‌بینی شده تا پایان سال ۲ هزار نیروگاه تولید برق خورشیدی در استان عملیاتی شود.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر نیز در این مراسم گفت: این نیرو آمادگی دارد تا با کمک دولت پروژه‌های بزرگ و شاخصی در سطح استان اجرایی کند.

سردار علی رزمجو افزود: مردمی کردن اقتصاد به عنوان یکی از تاکیدهای مهم رهبر معظم انقلاب است که احداث نیروگاه‌های تولید برق خانگی نیزبراساس همین رویکرد توسط جهاد سازندگی در استان بوشهر عملیاتی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha