۵۰۰ نیروگاه خورشیدی در بوشهر به بهره‌برداری رسید

بوشهر- ایرنا- ۵۰۰ نیروگاه پنج کیلووات خورشیدی در روستای «عربی» شهرستان دشتی بوشهر با حضور استاندار و مسئولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، استاندار بوشهر روز دوشنبه در آیین بهره‌برداری ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس اظهار کرد: انرژی خورشیدی فرصت مناسبی برای تولید برق و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان است.

«احمد محمدی‌زاده» افزود: مواد اولیه تولید برق از نیروگاه، نور خورشید است که رایگان در اختیار مردم قرار دارد و خریدار برق تولیدی نیز توسط شرکت توزیع برق استان انجام می شود.

وی عنوان کرد: ۵۰۰ واحد نیروگاه کوچک مقیاس خورشیدی امروز به بهره برداری رسید و ۵۰۰ واحد نیز در هفته دولت امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

محمدی زاده تصریح کرد: فرمانداران، بخشداران، دهیاران، بسیج سازندگی سپاه، دفتر روستایی استانداری، کمیته امداد و بهزیستی ماموریت د ارند در یک حرکت جمعی برای توسعه نیروگاه های خورشیدی کوچک مقیاس تلاش کنند.

بیشتر بخوانید

عملیات احداث ۲۵۰۰ نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر آغاز شد

احداث نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس از اولویت‌های بوشهر برای تحقق شعار سال است

ساخت ۷۰۰ مگاوات تولید برق خورشیدی در استان بوشهر هدف گذاری شد

وی اضافه کرد: از سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز دعوت می شود در این کار مشارکت کنند.

استاندار بوشهر یادآور شد: خرید تضمینی برق تولیدی نیز باعث می شود که در کمترین زمان ممکن، سرمایه‌ای که هزینه شده، برگشت داده شود.

وی گفت: شغل مطمئن و درآمد پایدار و همیشگی از مزایای این نیروگاه ها به شمار می رود که آیت الله رئیسی رئیس جمهور شهید مبتکر اجرای این چنین طرح های فراگیر و مردمی بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha