۲ شهریور ۱۴۰۲، ۲۱:۱۶
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85209456
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور در دست ساخت قرار دارد

زنجان- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در کشور در دست ساخت قرار دارد،گفت: به منظور تسریع در احداث این واحدها طی پنج ماهه گذشته میزان وام مسکن از ۳۵۰ به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش و نرخ سود نیز از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا،مهرداد بذرپاش شامگاه پنجشنبه در نشست هم اندیشی حلقه های میانی با بیان اینکه موضوع مسکن از اهمیت ویژه ی دارد و دولت به ویژه رئیس جمهور تلاش بر تولید یک میلیون مسکن در سال دارد،افزود: گرانی مسکن موضوع درستی است چرا که ما دچار رها شده ترین حالت ممکن در این بخش هستیم.

وی اضافه کرد: سیاست وزارتخانه در حوزه مسکن کنار کشیدن نیست ، هر چند از گران شدن برخی منتفع می شوند اما زندگی دهک های پایین جامعه با چالش جدی مواجه می شود.

این عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: ابزارهای تنظیم عرضه مسکن های ساخته شده از قبیل اعمال مالیات برخانه های خالی وجود دارد که خیلی از کشورها آن را اجرا می کنند ولی سال ها این قانون را در کشور داشتیم اما اجرا نمی کردیم.

وی با بیان اینکه این قانون به حد توان در حال اجراست، اضافه کرد: یکی از محرک های عرضه مسکن و کاهش آن مالیات بر خانه های خالی است که یکی از ابزارهای کنترلی مناسب در این حوزه به شمار می رود.

بذرپاش تاکید کرد: هر چند قیمت مسکن همچنان بالاست اما با اقدامات انجام گرفته و طبق اعلام بانک مرکزی این روند در ماه های خرداد، تیر و مرداد کاهنده بوده است.

بذر پاش همچنین گفت: با آغاز ماه ربیع الاول ۲۰ هزار قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت به متقاضیان واجد شرایط واگذار می شود.

۳۶ هزار بازرسی از مشاورین املاک کشور

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از متغیر های اصلی قیمت ها در بازار مسکن مشاورین املاک است، گفت: این صنف جزو رها شده ترین در کشورمان است.

وی با بیان اینکه بروز این موضوع دلایلی دارد از جمله اینکه سقف قیمت نداریم، اضافه کرد: یکی از اهرم های متغیر قیمت مسکن مشاورین املاک بودند که طی چند ماهه گذشته ۳۶ هزار بازرسی از این صنف انجام گرفت که از این تعداد کمتر از سه هزار باب پلمپ و ۱۰۰ میلیارد تومان جریمه اعمال شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تعاونی های مسکن های همواره دچار مشکل و چالش جدی بوده اند،گفت: نمونه عینی پیچیدگی های حوزه مسکن، تعاونی های مسکن هستند.

این مسوول همچنین در خصوص وضعیت راه های کشور نیز گفت: هم اکنون ۲۹۰ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی و روستایی در کشور وجود دارد که حدود ۷۰ هزار کیلومتر آن را راه های روستایی و ۲۲۰ هزار کیلومتر دیگر را راه های اصلی ، فرعی ، آزاد راهی و بزرگراهی تشکیل می دهند.

۸۷۰ نقطه حادثه خیر کشور تا پایان دولت سیزدهم رفع می شود

بذر پاش افزود: برای ساخت راه های اصلی در هر کیلومتر ۸۰ میلیارد تومان و برای نگهداشت آن نیز هشت میلیارد تومان مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه نگهداشت راه های کشور یکی ار بحران های کنونی است، گفت: در زمان حاضر ۸۷۰ نقطه حاثه خیز در کشور وجود دارد که طبق هدف گذار ی ها تا پایان سال دولت سیزدهم مرتفع می شود.

بذر باش به موضوع کریدور های شمال و جنوب نیز اشاره و خاطر نشان کرد: تمرکزمان بر تکمیل زنجیر های کریدور شمال جنوب وشرق و کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha