معاون رییس‌جمهور از پوستر جشنواره ملی دانش سنتی محیط‌زیست رونمایی کرد+فیلم

شهرکرد-ایرنا- معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست پنجشنبه شب در پایان نشست شورای اداری چهارمحال و بختیاری از پوستر جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست محیط‌زیست رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی سلاجقه در پایان نشست شورای اداری با امضای پوستر جشنواره ملی عکس زیست محیطی به صورت رسمی آغاز آن را همزمان با شروع هفته دولت اعلام کرد.

رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در این مراسم گفت: این جشنواره با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان و دبیر خانه ملی دانش سنتی محیط زیست و حوزه هنری برگزار می‌شود.

احسان قائدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص این جشنواره گفت: جشنواره ملی دانش سنتی محیط‌زیست با محوریت عکس و پوستر و محورهای موضوعی دانش سنتی در حفظ محیط زیست انسانی و کسب و کارهای سنتی، دانش سنتی در فرایند شناخت و حفاظت از تنوع زیستی، گونه‌های گیاهی و جانوری،دانش سنتی در ابعاد مختلف زندگی انسان از دیروز تا امروز برگزار می شود.

به گفته وی، دانش سنتی در حفظ و بهره‌برداری پایدار از ذخایر، منابع و گنجینه های زیست محیطی، دانش سنتی محیط زیست در فرهنگ عامه، باورها و اعتقادات دینی، نقش انسان در حفظ پوشش گیاهی و درختان جنگلی چون بلوط و زیست وابسته به آنها، نقش انسان در حفظ حیات جانوری و مهربانی با حیات وحش از موضوعات محوری دیگر این جشنواره است.

به گفته وی، ضوابط و مقررات بخش عکس شامل عکس حرفه‌ای و عکس مردمی( تلفن همراه) است و آثار عکاسی باید توسط تلفن همراه مجاز و مورد قبول است و محدودیت سنی برای شرکت کنندگان وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، همزمان با هفته دولت سال‌جاری ۹۵۳ طرح با ۵۹۶ هزار و ۸۴۱ میلیارد و ۷۵۵ میلیون ریال در چهارمحال و بختیاری کلنگ‌زنی، افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

با حضور معاون رییس‌جمهور برج پرنده‌نگری تالاب گندمان و تصفیه‌خانه شهر بلداجی در شهرستان بروجن برگزار شد.

هشتم شهریورماه ۱۳۶۰ رییس‌جمهور وقت محمدعلی رجایی به‌همراه نخست وزیر حجت‌الاسلام محمدجواد باهنر بر اثر انفجار در دفتر نخست‌وزیری به درجه رفیع شهادت نائل شدند و به‌همین مناسبت دوم تا هشتم شهریورماه به‌عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha