۱۲ شهریور ۱۳۹۱، ۱۳:۳۳
کد خبر: 80304867
T T
۰ نفر
جشنواره منطقه اي محيط زيست درآموزه هاي رضوي در شيراز برگزار مي شود

شيراز- جشنواره منطقه اي محيط زيست درآموزه هاي رضوي با محوريت استان فارس و با شركت استان هاي اصفهان، فارس، بوشهر، كرمان ، هرمز گان، يزد وكهگيلويه وبويراحمد مهرماه امسال درشيراز برگزارمي شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، مدیركل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت : این جشنواره با هدف ایجاد حساسیت عمومی در حفظ زیست بوم ها و تنوع زیستی كشور، تاكید بر اهمیت حفظ و حراست از منابع حیاتی زمین به مدد تعالیم دینی ، توسعه فرهنگ محیط زیستی ، تنویرافكارعمومی و معرفی ارزش های تنوع زیستی و زیست بوم ها درتامین حیات اجتماعی انسان برگزار می شود .

حسینعلی ابراهیمی كارنامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت مشاركت مردم و جوامع محلی درحفظ محیط زیست و جلب كانون توجه هنرمندان به ظرفیت های محیط زیست درتهیه آثارهنری افزود: همه هنرمندان عكاس و فیلمسازان می توانند دراین جشنواره شركت كنند.

وی ادامه داد : این جشنواره در دو سطح آماتور و حرفه ای برگزار می شود و آثار ارسالی دردو بخش فیلم و عكس الزاما بایستی در استان های فارس ، اصفهان ، هرمزگان ، كرمان ، یزد ، بوشهر و كهگیلویه و بویراحمد تولید شده باشد.

ابراهیمی كارنامی افزود:آثار تولید شده دراین جشنواره با تاسی از فرهنگ منور رضوی پذیرفته می شود هرچند حفظ محیط زیست موضوع اصلی برگزاری این جشنواره خواهد بود اما دراین بین عكاسان و فیلمسازان می توانند درمحورهای نقش تنوع زیستی برسلامت انسان،الگوی صحیح بهره برداری مطلوب از منابع ( توسعه پایدار) ،شناسایی و معرفی تنوع زیستی ( گیاهی و جانوری ) با تاكید برزیبا شناختی و جلوه های آفرینش،معرفی عوامل تخریب زیست بوم ها ( بیابان زایی ، شكار و صید و چرای بی رویه ، درجشنواره شركت كنند .

مدیركل حفاظت محیط زیست استان فارس افزود: ارزیابی تاثیرحضورگونه های نادر واهمیت زیستی گونه ها درچرخه حیات ، تاثیر تغییرات اقلیمی و رشد جمعیت بر زیست گاه ها و گونه های حیات وحش (گرم شدن كره زمین ، ریزگردها)نقش زیست بوم های طبیعی در شكل گیری تمدن های پیشین از جمله موضوع های این جشنواره است.

ابراهیمی كارنامی ادامه داد: هنر و محیط زیست، آموزش و اخلاق محیط زیستی ، سنگواره ها و سنگ نگاره های محیط زیست ،مشاركت جوامع محلی و مردم در حفظ محیط زیست، انرژی های نو و محیط زیست،نقش عناصرطبیعی درتوسعه گردشگری طبیعی، تصاویر زیبا از تنوع زیستی و مناطق بكر طبیعی از دیگر موضوعات این جشنواره به شمارمی آید .

وی گفت:فراخوان و فرم شركت دراین جشنواره تهیه شده است وهنرمندان می توانند با تهیه آن از واحد آموزش این اداره كل ، درصورت تمایل و داشتن شرایط لازم نسبت به تكمیل و ارسال آثار وفرم مربوط تا تاریخ 20 شهریورماه جاری به نشانی شیراز،خیابان فلسطین ،نبش اردیبهشت ،اداره كل حفاظت محیط زیست استان فارس اقدام كنند .ك/3

677 /679