۳ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۲۵
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85209679
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر کشور: بیشترین تردد زائران در مرزهای شش‌گانه کشور به مهران اختصاص دارد

ایلام - ایرنا - وزیر کشور با بیان اینکه زیرساخت های مهران برای اربعین امسال مورد رضایتمندی زائران قرار گرفته است، گفت: ۳۱۱ هزار زائر از ابتدای ماه صفر تاکنون از مرز مهران تردد کرده اند و بیشترین تردد زائران در مرزهای ششگانه زمینی کشور متعلق به مهران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد وحیدی روز جمعه با حضور در مرز مهران اظهار کرد: گیت‌ها و درهای خروج و ورود در پایانه‌ مرزی مهران افزایش یافته و با برنامه ریزی های انجام‌ گرفته، زائران در مرزهای ورودی به خاک ایران معطل نمی‌ شوند و در مرز زرباطیه هم رایزنی ها برای تسریع در خروج زائران انجام شده است و در صورت نیاز اتوبوس و ناوگان حمل و نقل عمومی تهیه و جهت انتقال زائران اعزام می‌شود.

وی ضمن بازدید از آخرین زیرساخت‌های پایانه‌ی مرزی مهران، تاکید کرد: تلاش‌های خوبی برای آسایش و تسهیل در تردد زائران در پایانه‌ی مرزی مهران انجام شده تا زائران سفری ایمن، راحت و ارزان به عتبات عالیات داشته باشند.

وحیدی با اشاره به اینکه پایانه‌ مسافربری برکت در مقایسه با سال گذشته متحول و سامان‌دهی شده است، ادامه داد: از ۴۶ هکتار وسعت پایانه‌ برکت ۴۰ هکتار آن آسفالت شده و به اندازه‌ی نیاز تجهیزات و امکاناتی چون سیستم های سرمایشی، آب‌سردکن، نمازخانه، استراحتگاه و افزایش سرویس های بهداشتی ایجاد شده است‌.

وزیر کشور یادآور شد: ۲ تونل در مسیر ایلام - مهران زیر بار ترافیک رفته و مسیر ایلام - مهران به‌صورت چهارخطه در اختیار زائران قرار گرفته و چهارخطه شدن این مسیر موجب سهولت در تردد خودروها شده است.

وحیدی تاکید کرد: ماحصل صحبت های مستقیم با زائران حاضر در مرز مهران، از رضایتمندی آنها درباره وضعیت زیرساخت‌های مرزی مهران حکایت دارد و زائرانی که مرز مهران را برای خروج از کشور انتخاب کردند از کمیت و کیفیت زیرساخت‌ها اعلام رضایت داشته اند.

به گزارش ایرنا، وحیدی در سال جاری برای سومین بار جهت بررسی وضعیت مرز مهران و زیرساخت های اربعین به استان ایلام سفر کرده است.

مهران به عنوان اصلی ترین گذرگاه زمینی کشور است که به خاطر نزدیکی مسافت به عتبات عالیات و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق بیشترین حجم زائران اربعین این مرز را برای تردد انتخاب کرده اند.

بیش از ۶۰ درصد زائران مرز مهران را در سامانه سماح برای تردد انتخاب کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha