روز اول هفته دولت در آذربایجان‌غربی/ افتتاح ۱۵۰۰ میلیارد ریال طرح با ذکر یاد شهدا
افتتاح طرح در شهر دیزج دیز خوی

ارومیه - ایرنا - همزمان با اولین روز هفته دولت امسال، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال طرح در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری رسید ضمن اینکه یاد و نام شهیدان دفاع مقدس در جای جای استان گرامی داشته شد.

به گزارش ایرنا، هفته دولت امسال همزمان با دومین روز از شهریورماه آغاز شد و در آذربایجان‌غربی هم نظیر دیگر نقاط کشور، آیین‌های بزرگداشت این هفته و همچنین افتتاح طرح‌های مهم در بخش‌های مختلف اقتصادی و عمرانی در دستور کار قرار گرفت.

یکی از شاخص‌های هفته دولت امسال، آغاز آن در روز پنجشنبه بود و به همین علت، مسوولان مختلف استانی و شهرستانی همزمان با این روز بر سر مزار شهدای دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت حاضر شدند و با نثار شاخه گل و قرائت فاتحه یاد و نام شهیدان را گرامی داشتند.

همچنین مدیران در شهرستان‌های مختلف آذربایجان‌غربی همزمان با اولین روز از هفته دولت، در منزل برخی خانواده‌های شهیدان سرافراز میهن اسلامی حضور یافته و به خاطر سال‌ها صبر و بردباری، به آنان ادای احترام کردند.

علاوه بر آن، طبق رسمی دیرین آیین‌های افتتاح در نقاط مختلف آذربایجان‌غربی مثل استان‌های دیگر کشور برگزار و بهره برداری از حدود ۱۰۰ طرح در این استان آغاز شد.

افتتاح ۳۱ طرح عمرانی و خدماتی در خوی، ۱۰‌ طرح خدماتی و عمرانی در مهاباد، ۲۵ طرح عمران روستایی در تکاب، ۲۲ طرح عمرانی، مخابراتی و بنیاد مسکن در اشنویه و هشت طرح راهداری در ماکو به همراهی تحویل خانه‌های مددجویی در شهرستان‌های سردشت و میاندوآب از جمله طرح‌هایی بود که به بهره برداری رسید.

برای اجرای این طرح‌ها در مجموع یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع مختلف هزینه شده بود.

ضمن اینکه طرح‌های عمرانی خاصی هم همزمان با روز اول هفته دولت امسال در آذربایجان غربی کلنگ زنی شد که مهمترین آنها، آغاز عملیات اجرایی سالن ورزشی طبقاتی در شوط‌ بود.

برای اجرای این طرح ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار، پیش بینی شده است.

حضور پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بعنوان مهمان در آذربایجان غربی از دیگر برنامه‌های روز نخست هفته دولت در این استان بود.

فتاح به‌ همراه محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در پیرانشهر و نقده حضور یافت و از زیرساخت های ایجاد شده برای عبور زائران حسینی از مرز تمرچین‌ بازدید کرد.

طبق گفته معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی، همزمان با هفته دولت امسال یک هزار و ۲۷۴ طرح عمرانی در این استان افتتاح شده و ۱۳۲ طرح هم‌ کلنگ زنی می‌شود.

سیاست دولت در هفته دولت امسال، اتمام طرح‌های عمرانی نیمه تمام ‌و باقی مانده از سال‌های گذشته است.

۶۵ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های افتتاحی هفته دولت امسال در آذربایجان غربی هزینه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha