۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۱۳
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85209742
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احیای استخرهای همدان، هدیه ماندگار دولت سیزدهم

۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۱۳
کد خبر: 85209742
احیای استخرهای همدان، هدیه ماندگار دولت سیزدهم

همدان- ایرنا- شنا از جمله محبوب ترین ورزش ها به شمار می رود و پیر و جوانان به آن علاقه مند بوده و دوست دارند تا هرچند مدت یکبار تنی به آب بزنند، با احیای استخرهای همدان با توجه دولت مردمی و عدالت محور سیزدهم، این فضاهای ورزشی در این روزهای گرم تابستان پذیرای خیل شهروندان همدانی به ویژه نوجوانان و جوانان است.

به گزارش ایرنا، در سال‌های اخیر یکی از دغدغه‌های اصلی ورزش استان همدان، کمبود امکانات تفریحی و ورزشی برای نسل جوان به خصوص بانوان بود و همواره برخورداری از استخر شنا جزو مطالبات مهم آن‌ها به شمار می‌رفت.

این در حالی بود که اغلب استخرهای شنا در سطح استان همدان به دلیل نقص در تاسیسات، ضعف مدیریتی و سایر مشکلات فنی در گردونه فعالیت خارج شده و یا تدبیری در احیا و بازگشایی آن‌ها نبود.

تدبیر دولت سیزدهم؛ استخرها غرق در آب شدند

یکی از شاخص‌های سنجش حرکت‌های امیدبخش دولت سیزدهم در استان همدان را باید در امر ورزش و توجه ویژه برای اجرای طرح‌های مهم ورزشی دانست به طوری که تنها در یک رشته ورزشی مفرح همچون "شنا" در همدان چندین طرح مهم در شهرهای مختلف استان یا افتتاح شده و یا در حال اجرا است.

تکمیل طرح‌های نیمه تمام از جمله در بخش ورزش با استقرار دولت سیزدهم، به صورت جدی مورد توجه و در دستور کار قرار گرفت تا با شتاب بخشی در روند اجرا، زمینه تکمیل و بهره برداری از آن‌ها فراهم شود، در همین راستا ظرف یکسال گذشته و پس از سفر رئیس جمهور شاهد افزایش پنج هزار متری سرانه ورزشی در این استان هستیم.

در این راستا سال گذشته ۱۸۴ میلیون تومان اعتبار در قالب مصوبات سفر رئیس جمهور به اجرا و تکمیل طرح‌های نیمه تمام حوزه ورزش و جوانان این استان اختصاص داده شد که استخرهای شنا نیز که از مهم ترین مکان های تفریحی و ورزشی جوانان به شمار می رود از آن سهم داشت.

تکمیل و بازگشایی استخرهای شنا یکی از مهمترین هدایای ماندگار دولت سیزدهم به جامعه ورزش دوست همدانی بود که در ماه‌های اخیر تحقق یافت و امروزه هزاران شناگر از امتیاز این استخرها بهره مند هستند.

تکمیل و بازگشایی استخرهای شنا یکی از مهمترین هدایای ماندگار دولت سیزدهم به جامعه ورزش دوست همدانی بود که در ماه‌های اخیر تحقق یافت و امروزه هزاران شناگر از امتیاز این استخرها بهره مند هستند.

یکی از دغدغه‌های اصلی ورزش استان همدان در سال‌های گذشته کمبود امکانات تفریحی و ورزشی برای نسل جوان به خصوص بانوان بود و همواره برخورداری از استخر شنا جزو مطالبات مهم آن‌ها به شمار می‌رفت.

هم اکنون بر اساس آمارهای موجود روزانه بیش از ۱۰ هزار نفر در سانس‌های مختلف از خدمات مجموع ۳۰ استخر موجود در سطح این استان استفاده می‌کنند.


راه اندازی استخر سردار سلیمانی اسدآباد پس از ۳۰ سال انتظار
خردادماه امسال، پس از ۳۰ سال انتظار پروژه استخر سرپوشیده استادیوم آزادی اسدآباد به نام استخر شنای «سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» با حضور استاندار همدان افتتاح و به بهره برداری رسید.

استخر سرپوشیده استادیوم آزادی اسدآباد یکی از مهمترین پروژه‌های ملی ورزشی در این شهرستان است که اتمام این پروژه از بیش از سه دهه گذشته به‌ عنوان یکی از مطالبات مهم ورزشکاران به‌ویژه جوانان و نوجوانان بوده این خطه بود.

احیای استخرهای همدان هدیه ماندگار دولت سیزدهم

این طرح در سال ۷۲ کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن در سال ۷۵ آغاز شد و در سال ۹۸ به شکل ناقص مورد افتتاح قرار گرفت اما به علت برخی نواقص و مشکلات از مدار خدمات رسانی خارج شد.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان در این باره گفت: در مصوبات سفر ریاست جمهوری برای رفع نواقص این پروژه شاخص ورزشی شهرستان اعتباری افزون بر ۴۰ میلیارد ریال اختصاص داده شد و با اعتبارات اختصاص یافته به بهره برداری رسید.

علی حقیقی، زیربنای این طرح را ۱۲۰۰ مترمربع عنوان کرد و افزود: برای این طرح اعتباری افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده ضمن اینکه سونای خشک، سونای بخار جکوزی، رختکن و دوش، سرویس بهداشتی و سالن بدنسازی را از جمله امکانات این مجموعه ورزشی می‌توان برشمرد.


راه اندازی استخر شنای بانوان در کبودراهنگ پس از ۱۷ سال

انتظار هفده ساله بانوان ورزش دوست کبودراهنگ برای شنا در تنها استخر این شهرستان با تدبیر دولت خدمتگذار و مردمی به ثمر نشست و موجی از امید را در دل آن‌ها زنده کرد.

هم اینک با راه‌اندازی استخر شنا بانوان کبودرآهنگ پس از ۱۷ سال انتظار، شور و شوق وصف ناپذیر در بین بانوان این شهرستان به خصوص روستاهای همجوار ایجاد شده است.

هم اینک با راه‌اندازی استخر شنا بانوان کبودرآهنگ پس از ۱۷ سال انتظار، شور و شوق وصف ناپذیر در بین بانوان این شهرستان به خصوص روستاهای همجوار ایجاد شده است.عملیات احداث استخر شنای کبودرآهنگ به عنوان بخشی از مجتمع ورزشی بانوان این شهرستان در سال ۸۵ آغاز شد اما در طول این سال‌ها مورد کم توجهی و توقف در مراحل ساخت و تکمیل قرار گرفت اما با توجه دولت سیزدهم این پروژه که برای احداث این مجموعه پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

بازگشایی استخر بانوان ملایر پس از هفت سال

استخر اختصاصی بانوان شهر ملایر نیز پس از هفت سال تعطیلی، با حل و فصل موانع قانونی بازگشایی شد تا زمینه استفاده جوانان این شهر از این فضای ورزشی بار دیگر فراهم شود.

استخر بانوان ملایر که به دلیل مشکلات عدیده در حفظ و نگهداری توسط بهره برداران گذشته تعطیل شده بود، بازگشایی و در اختیار مردم ورزش دوست ملایر قرار گرفت.

این استخر سال گذشته از طریق ماده ۲۷ به بخش خصوصی واگذار و تعمیرات اساسی و گسترده توسط سرمایه گذار جدید صورت گرفت.

با پایان یافتن مراحل عمرانی و تعمیرات اساسی استخر به ویژه در حوزه تاسیساتی، اکنون شاهد بازگشایی مجدد و استفاده شهروندان ملایری هستیم.

احیای استخرهای همدان هدیه ماندگار دولت سیزدهم

بازگشایی استخر گل‌ها پس از چهار سال

استخر شنای گلها پس از چهار سال وقفه با حمایت همه جانبه استاندار همدان و تامین اعتبار مورد نیاز از سوی مدیریت دستگاه ورزش و جوانان این استان بازگشایی شد.

این استخر شنا که ماه گذشته بازگشایی شد، هم اکنون در روزهای زوج و فرد به صورت مجزا برای بانوان و آقایان خدمات دهی می‌کند.

ساخت این مجموعه ورزشی از سال ۸۶ و در حدود هزار و ۲۰ متر مربع آغاز شد و برای ساخت و تکمیل آن، ۴۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

این استخر سال ۹۸ به بهره برداری رسید اما به دلیل برخی مشکلات و شیوع کرونا تعطیل شد.

بازگشایی استخر بهار پس از ۲ سال

استخر شنای شهید رنجبرصولتی شهرستان بهار نیز پس از ۲ سال تعطیلی با روی کار آمدن دولت سیزدهم با صرف ۶ میلیارد ریال اعتبار تعمیر و بازسازیی شد.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان با بیان اینکه «نهضت خدمت به مردم» و احیا و تعمیرات استخرها از آبان ماه سال گذشته در سطح استان همدان آغاز شده است، افزود: تاکنون ۶ استخر در سطح استان به بهره برداری رسیده و در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی ادادمه داد: استخرهای بانوان همدان و بانوان کبودرآهنگ به تازگی در استان مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفته‌اند و استخرهای مریانج، بانوان ملایر، شهیدسلیمانی اسدآباد و رنجبرصولتی بهار که به دلیل عدم نگهداری مناسب طی سالیان گذشته، مخروبه و بلاتکلیف بودند که با پیگیری و تأمین اعتبار مورد نیاز، هم اکنون به چرخه فعالیت بازگشته‌اند.

حقیقی با اشاره به اینکه استخر رنجبرصولتی بهار به دلیل تعمیرات داخلی تعطیل شده بود، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های مداوم سقف پوسیده این استخر تعویض شد و با ایجاد تغییرات در دکوراسیون این مکان، توانستیم فضای مناسبی برای آموزش، ورزش و تفریح جوانان فراهم کنیم.

فامنینی‌ها استخردار شدند
استخر شهرستان فامنین نیز آبان ماه سال قبل با پیگیری علی حقیقی مدیرکل ورزش و جوانان استان پس از سه سال وقفه راه‌اندازی شد

راه‌اندازی مجدد استخر شهرستان فامنین پس از گذشت سه سال از تعطیلی آن به‌واسطه همه‌گیری کرونا و مشکلات تاسیسات موتورخانه‌ای امید را در دل مردم به ویژه جوانان شهرستان فامنین زنده کرد.

هم اکنون مردمان این شهر شمالی استان همدان از نعمت استخر برخوردار هستند و روزانه شاهد حضور پرشمار شنادوستان در تنها استخر این منطقه هستیم.


شنا محبوب‌ترین ورزشی تفریحی
مدیرکل ورزش و جوانان همدان در این باره گفت: بهترین موقعیت برای ورزش دوستان رشته شنا را با احیا و بازگشایی استخرها در سطح استان مهیا کرده‌ایم به خصوص در فصل تابستان که این رشته از محبوبیت خاصی برای تفریح مردم برخوردار است.

علی حقیقی اضافه کرد: شنا جزو رشته‌های مورد علاقه عموم مردم است، به خصوص در فصول تعطیلی مدارس شاهد افزایش چشمگیر آمار ورزشکاران در استفاده از استخرها هستیم.

وی بیان کرد: همچنین برای توسعه ورزش شنا، شیرجه و واترپلو، امکانات سخت‌افزاری مطلوبی در سطح استان ایجاد شده که انتظار می‌رود کابینه جدید هیات شنا به این مهم توجه جدی داشته و در راستای اجرای طرح استعدادیابی نیز برنامه ریزی مطلوبی داشته باشد.

حقیقی، توسعه مدارس شنا بویژه برای سنین پایه را راهکار مناسبی برای ارتقای این رشته در استان دانست و افزود: فصل تابستان در راستای بهره برداری مطلوب از استخرهای شنا در قالب طرح اوقات فراغت برنامه ریزی خوبی صورت گرفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان یادآور شد: تمامی شهرستان‌ها از استخرهای شنا برخوردار هستند و توجه جدی به همه شهرها در راستای توسعه متوازن در بخش ورزش داریم.

محرومیت زدایی، رویکرد دولت سیزدهم
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار همدان نیز با اشاره به اینکه سیاست و رویکرد اصلی دولت سیزدهم رفع تبعیض، توزیع عادلانه امکانات و منابع و محرومیت زدایی است، افزود: رویکرد دولت بر این است که در همه بخش‌ها امکانات به نحو عادلانه توزیع شود و در حوزه ورزش نیز توجه جدی به آن شده است.

حسن رضانیا افزود: استاندار همدان حامی همیشگی ورزش به ویژه توسعه ورزش بانوان است و توسعه فضاهای ورزشی در راستای دسترسی بهتر عموم مردم را مورد تاکید دارند.

روکی

وی با اشاره به اینکه سیاست و رویکرد اصلی دولت سیزدهم توسعه مناطق کم برخوردار و رعایت عدالت در تمامی امور است، خاطرنشان کرد: رویکرد دولت بر این است که در همه بخش‌ها امکانات به نحو عادلانه توزیع شود.

رضانیا با اشاره به نقش و جایگاه ورزش در توسعه و پیشرفت جامعه گفت: سرمایه گذاری در ورزش هزینه نیست، بلکه هزینه کرد در این حوزه دستاوردهایی بزرگی را برای آینده کشور به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه توجه به تندرستی زنان و دختران سلامت جامعه را به همراه دارد، افزود: ارتقا آگاهی و دانش‌ و بینش زنان نسبت به وضعیت جسمانی و سلامتی خود نقش موثری در سلامت خانواده خواهد داشت.

احیای استخرهای همدان هدیه ماندگار دولت سیزدهم

تکمیل طرح‌های نیمه تمام خدمت ماندگار به مردم
استاندار همدان نیز تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی را به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی دولت مردمی و خدمت ماندگار به جامعه ورزش دوست عنوان کرد.

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: دولت سیزدهم در این مدت طرح‌های نیمه تمام ورزشی را در سطح گسترده تکمیل و برای استفاده عموم ورزشکاران در اختیار قرار داده است.

وی اضافه کرد: این سیاست نیز در سطح ورزش استان همدان اجرایی شده و در ماه‌های اخیر شاهد بهره برداری و افتتاح طرح‌های مختلف ورزشی بوده‌ایم.

قاسمی فرزاد بیان کرد: احیا و بازگشت فضای‌های ورزشی نیمه تمام به چرخه فعالیت از جمله استخرها در ماه‌های گذشته روند بسیار مطلوبی داشته و خدمت بزرگی به جامعه ورزش شده است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در یکسال گذشته ورزش استان همدان روند روبه رشدی داشته است، ادامه داد: این موفقیت مرهون تلاش و برنامه ریزی مدیریت ورزش و هیات‌های ورزشی استان در عرصه‌های همگانی و قهرمانی است.

قاسمی فرزاد با قدردانی از بازگشایی استخرها در سطح استان همدان افزود: شنا یکی از رشته‌های محبوب نزد مردم است و اقدامات خوبی در حوزه بازگشایی استخرها را از سوی مدیریت ورزش استان شاهد هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha