۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۹:۴۳
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85173331
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تحول ورزش شنا در همدان کلید خورده است

۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۹:۴۳
کد خبر: 85173331
تحول ورزش شنا در همدان کلید خورده است

همدان- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان همدان گفت: تحول در ورزش‌های آبی به خصوص شنا در استان کلید خورده است و اعضای هیات در تلاش برای ایجاد تحولی جدید و روبه رشد در این ورزش هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی حقیقی روز چهارشنبه در دیدار با اعضای هیات شنا، شیرجه و واترپلو استان همدان و کادر فنی تیم ملی شنا جوانان افزود: اداره ورزش استان نیز در راستای ایجاد زیرساخت‌های ورزشی برای تمامی رشته‌ها، در رشته شنا نیز امکانات بسیار خوبی را مهیا ساخته است.

وی اضافه کرد: امسال بهترین موقعیت برای ورزش دوستان رشته شنا است چرا که استخر بانوان کبودرآهنگ، اسدآباد و ملایر بهره برداری شده است و طی روزهای آینده نیز استخر حجاب همدان نیز بهره برداری و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

حقیقی بیان کرد: شنا جزو رشته‌های مورد علاقه عموم مردم است به خصوص در فصول تعطیلی مدارس شاهد افزایش چشمگیر آمار ورزشکاران در استفاده از استخرها هستیم.

وی با اشاره به رفع موانع قانونی استخر حجاب همدان پس از سال‌ها انتظار، گفت: این استخر از موقعیت بسیار مطلوبی برخوردار است که با راه‌اندازی آن جمعیت بانوان علاقه مند به رشته شنا را در نقاط مختلف شهر همدان زیر پوشش قرار می‌دهد.

حقیقی، توسعه مدارس شنا به ویژه برای سنین پایه را راهکار مناسبی برای ارتقای این رشته در استان دانست و افزود: با توجه به نزدیکی فصل تابستان، باید در راستای بهره برداری مطلوب از استخرهای شنا در قالب طرح اوقات فراغت استفاده لازم نیز صورت بگیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان یادآور شد: تمامی شهرستان‌ها از استخرهای شنا برخوردار هستند و هدف ما توجه جدی به همه شهرها در راستای توسعه متوازن در بخش ورزش است.

حقیقی میزبانی اردوی تیم ملی شنا در همدان را یکی از اقدامات مهم دانست و گفت: باید از این فرصت طلایی در راستای دانش افزایی مربیان و استعدادهای شنا استفاده کرد.

وی حضور چند شناگر به همراه جمال جنانی از مربیان خوب شنا همدان در اردوی تیم ملی را موفقیتی بزرگ دانست و گفت: شنا جزو رشته‌های پرمدال در جهان به شمار می‌رود و باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان به پیشینه طلایی شنا و شیرجه همدان اشاره کرد و ادامه داد: مسیر موفقیت ورزش‌های شنا، شیرجه و واترپلوی همدان باید باردیگر از سر گرفته شود و انتظار داریم با برنامه ریزی منسجم و هدفمند به دستاوردهای مهمی در این ورزش دست یابیم.

حقیقی بیان کرد: شنا از رشته‌های مورد تاکید دین مبین اسلام است که از جایگاه مهمی برخوردار بوده و به طور قطع حمایت‌های ویژه را در توسعه این ورزش خواهیم داشت.

تحول ورزش شنا در همدان کلید خورده است

رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلو همدان نیز در این نشست گفت: نخستین اردوی آماده‌سازی تیم ملی شنا در رده سنی جوانان به میزبانی همدان برپا شده است.

حامد جلیلوند اظهار داشت: این اردوی آماده‌سازی در ۲ رده سنی ۱۵ و ۱۷ سال پسران و با حضور ۲۶شناگر و به مدت چهار روز در مجموعه ورزشی شهید حاجی بابایی مریانج دایر شده و پنج مربی و مدیر در قالب کادر فنی مسئولیت برگزاری اردو را برعهده دارند.

وی بیان کرد: برگزاری این اردو فرصت طلایی برای مربیان و استعدادهای شنا استان همدان است تا از کلاس آموزشی مربیان تیم ملی بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: براساس هماهنگی صورت گرفته با کادر فنی تیم ملی قصد داریم یک دوره توجیهی مربیگری شنا را برای مربیان همدانی برگزار کنیم.

رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلو همدان افزود: مجید مشتاق عشق سرمربی تیم ملی، مهراد محمدیان، علیرضا یاری، بهشاد آرین فر و محمد موسوی را از استان همدان به این اردو فراخوانده و جمال جنانی نیز به عنوان مربی از همدان در این اردو حضور خواهد داشت.

وی یادآور شد: برگزاری دوره‌های مربیگری، داوری و کارآموزی رشته‌های ورزشی شنا، شیرجه، واترپلو از دیگر برنامه‌های امسال هیات است تا بتوانیم سطح دانش مربیان همدان را افزایش دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha