بخش خصوصی ۴۳۰ میلیارد تومانی در بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاری کرد

زاهدان- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سرمایه گذاران بخش خصوصی با بیش از ۴۳۰ میلیارد تومان، ۷۰ درصد طرح‌های هفته دولت امسال در حوزه کشاورزی استان را به خود اختصاص دادند.

سید محمدرضا سید حسینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این حجم از سرمایه‌های بخش خصوصی نشانگر کشش بالای زیربخش‌های کشاورزی برای سرمایه‌گذاری است.

وی با ابراز رضایتمندی از استقبال کم‌نظیر بخش خصوصی در توسعه بخش کشاورزی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون با همکاری هم مسوولان شرایط مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان فراهم شده و همچنان این روند با شتاب مطلوبی ادامه دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: عمده سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ساخت واحدهای مرغداری جدید برای دستیابی به خودکفایی در تولید گوشت مرغ، توسعه‌های کشت‌های فشرده با ایجاد گلخانه‌های صنعتی و خانگی، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، پرورش دام سبک و سنگین، اجرای فعالیت‌های آب و خاکی و فعالیت‌های صید و صیادی است.

وی از رکورد جوجه ریزی یکماهه در واحدهای مرغداری سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: در مرداد امسال بیش از ۲ میلیون و ۵۲ هزار و ۴۶۰ قطعه جوجه ریزی در واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی انجام شده که نسبت مدت مشابه سال قبل ۱۳۵ درصد رشد داشته است
حسینی با بیان اینکه میزان جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان از ابتدای امسال تاکنون هفت میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه بوده است، افزود: این میزان جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد افزایش دارد.
وی تصریح کرد: ۵۰ درصد جوجه ریزی انجام شده در سیستان و بلوچستان به سویه آرین تعلق دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از تعیین تکلیف ۱۴۷پارچه آبادی سیستان خبر داد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در راستای تثبیت مالکیت اراضی و اجرای قانون حدنگار با همکاری ویژه مدیرکل ثبت اسناد استان ۸۵فقره به مساحت۴۶ هزار هکتار از اراضی دولتی و اراضی موسوم به ۱۴۷پارچه آبادی سند دارشد.

وی افزود: این اقدام ارزشمند ۳۰ درصد کل دشت اراضی مزروعی را شامل می‌شود و قدرت سرمایه گذاری و اجرای طرح های مختلف برای کشاورزان منطقه فراهم می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha