عضو مجلس خبرگان: دولت سیزدهم کارهای بسیاری انجام داده است

مراغه- ایرنا- نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه با بیان اینکه در دولت سیزدهم کارهای بسیاری انجام شده است، گفت: دشمنی‌ها با ایران همچنان ادامه دارد اما در بخش‌های مختلف شاهد پیشرفت روزافزون هستیم. 

به گزارش ایرنا «آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی» در نماز جمعه این شهرستان افزود: در گذشته سیاست کشور این بود که نفت را بدهیم و همه‌چیز را وارد کنیم اما امروز در برخی از بخش‌ها خودکفا هستیم و برای نمونه نیازی به واردات گندم نداریم.

وی با تاکید بر اینکه همه موفقیت‌ها در سایه صبر و مقاومت مردم حاصل شده، بیان کرد: مشکلات اقتصادی، معیشتی، فرهنگی و غیره وجود دارد اما با وجود همه این مشکلات که بخش قابل توجهی از آنها ناشی از دخالت‌های خارجی است، توفیقات قابل توجهی نیز به دست آمده است.

امام جمعه مراغه با بیان اینکه مسئولان در تلاش هستند و برای پیشرفت روزافزن کشورمان همت می‌کنند، ادامه داد: رییس‌جمهور کشورمان در طول یک ماه گذشته دوبار به آفریقا سفر کرده است و خوشبختانه کشورمان از اول سال میلادی به صورت رسمی به عضویت بریکس در می‌آید.

وی ابراز امیدواری کرد که تعامل بین‌المللی کشورمان در تقویت معیشت مردم نقش داشته باشد و بیان کرد: ایران به جز چند کشور که برخی از آنها را به رسمیت نمی‌شناسیم، تعامل سازنده دارد و این تعامل نویدبخش روزهای خوش برای کشورمان است.

آیت‌الله پورمحمدی با بیان اینکه آثار تحریم‌ها قابل انکار نیست، اضافه کرد: ملت ایران صبور و مقاوم هستند و با الهام گرفتن از حضرت امام خمینی (ره)، شهدا و رهبری، تمام نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده‌اند و از این پس نیز همین روند ادامه خواهد یافت.

وی همچنین با تاکید بر اینکه افراد مسن وظیفه نقش تبیین گذشته در بین نسل جدید را بر عهده دارند، اضافه کرد: برخی از جوانان تصور می‌کنند که در گذشته همه‌جا گل و بلبل بود در حالی که اینچنین نیست و انقلاب اسلامی رفاه اجتماعی را افزایش داده است.

آیت‌الله پورمحمدی افزود: در طول این ۴۵ سال با وجود این همه فشار دشمنان اعم از ایجاد ناامنی‌ها، جنگ تحمیلی و تحریم‌ها، پیشرفت همواره ادامه داشته است.

رعشه موشک مهاجر ۱۰ بر جان دشمنان

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه موشک مهاجر ۱۰ به جان دشمنان رعشه می‌اندازد، بیان کرد: این رعشه هرازچندگاهی و با رونمایی از یک موشک ساخت کشورمان تکرار می‌شود.

آیت‌الله پورمحمدی، رونمایی از این موشک‌ها را اعلان خطر برای دشمنان اسلام خواند و افزود: به لطف خداوند زمان اضمحلال دشمنان اسلام از جمله اسراییل فرا رسیده است و گویا این رژیم جعلی قبل از موعد پیش‌بینی شده از مقام معظم رهبری ریشه‌کن خواهد شد.

خاندان حکیم حق بزرگی بر گدن شیعیان دارد

امام جمعه مراغه به فرا رسیدن سالروز شهادت سید محمدباقر حکیم، رییس مجلس اعلای عراق اشاره کرد و گفت: این عالم بزرگوار همراه با سایر نمازگزاران در حال خروج از نماز جمعه و در جوار حرم امیرالمومنین(ع) به شهادت رسید؛ باید اذعان کرد که خاندان حکیم حق بزرگی بر گردن امت اسلامی به ویژه شیعیان دارد.

آیت‌الله پورمحمدی با بیان اینکه این خاندان ۶۷ شهید نثار اسلام کرده که حدود۲۰ نفر از آنان جزء روحانیان و عالمان هستند، افزود: سید محمدباقر حکیم مدتی به ایران مهاجرت و در جنگ تحمیلی به ما کمک کرد؛ بعد از امام راحل نیز در مسیر اهداف رهبری قرار گرفت تا اینکه صدام به دَرَک واصل شد و ایشان به عراق بازگشت.

وی این را هم بیان کرد که سید عبدالعزیز حکیم نیز از اگر به ایران نیامده بود، از شر صدام در امان نمی‌ماند و این خاندان با راه‌اندازی سپاه بدر در جنگ تحمیلی به ایران کمک کرد.

رسد آدمی به جایی که فرشته ره ندارد

امام جمعه مراغه با اشاره به اینکه هشتم صفر سالروز وفات جناب سلمان فارسی بوده و ایشان در مدائن مدفون است، بیان کرد: سلمان نه تنها امامزاده و پیامبرزاده نبود بلکه فرزند یک آتش‌پرست بود اما خودش را در سایه تقوا به جایگاهی رساند که پیامبر (ص) او را سلمان محمدی خواند.

وی شعر «رسد آدمی به جایی که فرشته ره ندارد» را قرائت کرد و افزود: سلمان چنان جایگاهی داشت که پس از فوت وی امیرالمومنین (ع) بر سر جنازه‌اش حاضر شد تا بر پیکرش نماز برجا بیاورد.

آیت‌الله پورمحمدی همچنین فرارسیدن سالروز شهادت عمار یاسر در جنگ صفین را یادآوری کرد و گفت: وی در ۹۳ سالگی به شهادت رسید و زمانی که پیامبر(ص) مبعوث شد، ۴۱ سال داشت اما محبت امیرالمومنین(ع)، پیامبر اکرم و اهل بیت تا جایی در دل وی جا کرده بود که حضورش در یک جمع نشانه حق و باطل بود.

وی با بیان اینکه پیامبر (ص) پیش‌بینی کرده بودند که عمار را کافران به شهادت می‌رسانند، افزود: پس از شهادت وی در جنگ صفین نیز جناح باطل معلوم شد.

به گزارش ایرنا فرماندار مراغه نیز قبل از خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان در جمع نمازگزاران، بخشی از دستاوردهای دستگاه‌های اجرایی شهرستان را تبیین، و اظهار کرد: ۹۵ طرح با ۸۵۴ میلیارد تومان هزینه برای افتتاح در هفته دولت مهیا شد و علاوه بر آن هفت طرح دیگر با ۱۴۱ میلیارد تومان اعتبار نیز کلنگ‌زنی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha