۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۳۵
کد خبرنگار: 962
کد خبر: 85210210
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فیلم| نحوه آبیاری درختان توسط شهرداری کرمان و هدررفت مایه حیات

کرمان - ایرنا - یک شهروند کرمانی در مواجهه با نحوه آبیاری درختان توسط شهرداری این شهر، فیلمی تهیه و به ایرنا ارسال کرده که نحوه هدررفت آب را نشان می دهد.

در این فیلم که روز جمعه سوم شهریورماه تهیه شده مشخص است که مسئول تانکر آبیاری درختان سطح شهر، به جای آنکه آب را پای چند درخت موجود در یک محوطه با فاصله بسیار از یکدیگر بریزد، لوله را باز کرده و کل محوطه را مملو از آب می کند به طوری که اضافه آب در سطح گسترده در خیابان نیز رها می شود.

شهروندی که این فیلم را ارسال کرده می گوید به عوامل دخیل در این شکل از آبیاری تذکر داده که چرا شهرداری اینطور آب را هدر می دهد اما کسی پاسخگو نبوده است.

در شرایطی که شهر کرمان باوجود خشکسالی های متوالی، گرم ترین تابستان خود را سپری می‌کند و قطع گسترده آب نیز طی ماه های اخیر خبرساز بوده، شهرداری کرمان ابزارهای نظارتی خود را بر عوامل آبیاری فضای سبز به طور کامل به کار نمی گیرد تا چنین هدررفت آب رخ دهد.

استان پهناور کرمان به ویژه مرکز این استان از دیرباز با مشکل کم‌آبی مواجه بوده است و در این زمینه آمار یک میلیارد متر مکعب بیلان منفی آب در سال برای استان اعلام می شود.

معلوم نیست آب این تانکرها از کدام منبع تامین می شود اما حتی اگر آب غیرشرب باشد، اینچنین هدررفت آب زیبنده نیست و جا دارد مدیران شهرداری به شدت با این پدیده برخورد کنند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha