عضویت ایران در بریکس، میخی بر تابوت تحریم‌های یکجانبه آمریکاست

تهران - ایرنا - رییس کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست‌ خارجی مجلس با بیان اینکه بریکس، شانگهای و اوراسیا، اسم رمزهای شکست تحریم هاست، گفت: عضویت ایران در بریکس میخی بر تابوت تحریم های یکجانبه آمریکاست.

وحید جلال‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به موفقیت سیاست خارجی دولت سیزدهم برای عضویت ایران در بریکس اظهار داشت: از ویژگی‌های اصلی نظم نوین جهانی تقویت و گسترش جبهه مقاومت علیه نظام سلطه، افول آمریکا و انتقال دانش و ثروت از غرب به شرق است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر جبهه مقاومت را صرفاً در جریانات منطقه خلاصه نکنیم و آن را در مرزهای جهانی مورد بررسی قرار دهیم قطعاً پیمان‌هایی مثل بریکس که به دنبال کاهش قدرت آمریکا در حوزه اقتصاد و دلار زدایی و تشکیل جبهه کشورهای مستقل در برابر یک جانبه‌گرایی آمریکا است را می‌توان به گسترش جبهه مقاومت تعمیم داد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بریکس و شانگهای قطعاً جبهه‌ای در برابر زیاده خواهی‌های نظام سلطه و در راس آن آمریکا است.

جلال‌زاده با تاکید بر اینکه بریکس، شانگهای، اوراسیا، اسم رمز شکست تحریم‌های غرب است، تصریح کرد: خنثی‌سازی تحریم‌ها در عصر شکل‌گیری هندسه نوین جهانی یعنی دوران ورود به پیمان‌ها، ائتلاف‌هاو اتحادیه‌های منطقه‌ای و بین المللی و این به معنای پایان یکجانبه‌گرایی است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی پس از شرکت و سخنرانی در پانزدهمین نشست "بریکس" در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی که با پذیرش عضویت کشورمان در این گروه مهم و قدرتمند بین‌المللی همراه رود، به ایران بازگشت.

رئیس جمهور در این سفر حدوداً ۱۷ ساعته، همچنین با روسای جمهور چین، برزیل، سنگال، تانزانیا و نخست وزیران هند و بنگلادش نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

پذیرش عضویت رسمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان منطقه‌ای مهم شانگهای و حالا گروه بریکس، در کنار تعمیق روابط با اتحادیه اقتصادی اوراسیا، فعال‌تر کردن همکاری‌ها با سازمان‌ اکو و گسترش و تقویت روابط و همکاری‌ها با کشورهای همسایه، همسو و دوست که افزایش قابل توجه مبادلات تجاری کشورمان را به دنبال داشته، در سایه سیاست خارجی جامع، متوازن و مبتنی بر همگرایی دولت سیزدهم حاصل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha