راه‌اندازی ۱۰۵ ایستگاه باران‌سنج و ۷۰ ایستگاه خودکار هواشناسی در۲ سال اخیر

تهران- ایرنا- مدیرکل مهندسی سازمان هواشناسی کشور، از راه‌اندازی ۱۰۵ ایستگاه باران‌سنج و بالغ بر ۷۰ ایستگاه خودکار هواشناسی در راستای توسعه شبکه ایستگاه‌های هواشناسی کشور در دولت سیزدهم خبر داد.

محمد ریحانی روز شنبه در حاشیه نخستین روز از نمایشگاه «روایت خدمت» در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا با بیان اینکه این سازمان به منظور تهیه داده های صحیح نیازمند یکسری تجهیزات و فناوری هواشناسی است، افزود: این مجموعه ها شامل یکسری تجهیزات مانند سنسورهای معمولی سنجش دما، فشار، رطوبت و سرعت باد و البته دیگر سنسورهای پیچیده تر همچون سنسورهای تابش سنجی، تشخیص هوای حاضر، دید فرودگاهی و رادارهای هواشناسی است.

بومی‌سازی انواع رادار، رادیوسون و سنجنده کَفِ اَبر

وی با بیان اینکه، در نمایشگاه روایت خدمت تنها تعدادی از تجهیزات سازمان هواشناسی به نمایش گذاشته شده است، از همکاری و امضای ۱۰ تفاهم‌نامه این سازمان با چندین شرکت دانش بنیان و فناور برای بومی سازی و ساخت برخی تجهیزات مهم حوزه هواشناسی از جمله انواع رادار، رادیوسون، سنجنده کف‌ِ اَبر خبر داد.

مدیرکل مهندسی سازمان هواشناسی کشور همچنین با اشاره به اینکه بخش عمده تجهیزات مورد استفاده این سازمان خارجی است، اظهار امیدواری کرد که این شرکت ها بتوانند گام های بلندی در مسیر خودکفایی ایران در این زمینه بردارند.

افتتاح سامانه هشدار سیل و پیش‌بینی نقطه‌ای هوا و گردوغبار

ریحانی در ادامه، از افتتاح فاز اول سامانه هشدار سیل، فاز نخست پیش بینی نقطه ای هوا، سامانه پیش بینی گردوغبار و همچنین تعدادی اپلیکیشن های موبایلی وضعیت هوا در طول دو سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه روایت خدمت از چهارم تا هفتم شهریور از ساعت ۸ تا ۱۵ به مدت ۴ روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران میزبان مردم خواهد بود.

در این نمایشگاه بیش از ۳۰ غرفه و دستگاه اجرایی به معرفی دستاوردها و اقدامات دوساله خود در دولت سیزدهم پرداخته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha