۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۰۷
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85210964
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۵۳ میلیارد ریال طرح اشتغالزایی مددجویان بهزیستی بروجرد بهره برداری شد

بروجرد - ایرنا - همزمان با سومین روز از هفته دولت طرح های اشتغالزایی و کارآفرینی ویژه مددجویان بهزیستی بروجرد با اعتباری معادل ۲۵۳ میلیارد ریال افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، رییس اداره بهزیستی بروجرد در مراسم افتتاح طرح های اشتغال و کارآفرینی هفته دولت گفت: در مجموع تعداد ۳۱۸ طرح اشتغال زایی و کارافرینی تکمیل شده که از این تعداد امسال ۷۷ پرونده برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ با سود بانکی چهار درصد تکمیل شده است.

کرم رضا پیردایه با بیان اینکه این اقدام در راستای ایجاد شغل و توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی شامل افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و معتادان بهبود یافته انجام شده است ، گفت: در قالب این ۷۷ طرح‌ اشتغالزایی مبلغ ۶۸ میلیارد ریال به مددجویان تحت حمایت در حوزه‌های توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای راه اندازی یا توسعه مشاغل سال گذشته تعداد ۲۴۱ پرونده برای بهره مندی از تسهیلات کم بهره خوداشتغالی و مشاغل خانگی، تکمیل و به بانک معرفی شد.

رییس بهزیستی بروجرد یاداور شد: میزان اعتبار هر طرح ۷۰۰ تا ۸۵۰ میلیون ریال است که در مجموع برای این ۲۴۱ طرح ۱۸۵ میلیارد ریال از تبصره ماده ۱۶ را به خود اختصاص داده است.

پیردایه اضافه کرد: بیش از هفت هزار پرونده معلولیت اعم از معلولیت‌های شنوایی، بینایی، اعصاب و روان، ذهنی، ضایعه نخاعی و چند معلولیتی در این شهرستان به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: از مجموع معلولان تحت پوشش بهزیستی بروجرد، پنج هزار نفر به صورت ماهانه مستمری دریافت می‌کنند و مابقی افراد تحت پوشش، از سایر خدمات از جمله توانبخشی و هزینه‌های کمک تحصیلی برخوردار هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha