۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۴۴
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85210973
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش محبوبیت نتانیاهو/ صهیونیست‌ها: کابینه قبلی بهتر بود

تهران-ایرنا- نتایج تازه ترین نظرسنجی‌ها توسط رسانه های صهیونیستی نشان می دهد که صهیونیست ها از عملکرد کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی رضایت ندارند و «بنی گانتس» وزیر جنگ اسبق این رژیم از موقعیت بهتری برای احراز مقام نخست وزیری برخوردار است.

به گزاش روز شنبه ایرنا به نقل از شبکه المنار، بر اساس نظرسنجی شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی، فاصله بین بنی گانتس و نتانیاهو در رقابت بر سر تصاحب منصب نخست وزیری زیاد شده است.

بر اساس این گزارش، از ماه مارس گذشته چنین فاصله‌ای را میان این دو مقام صهیونیست شاهد نبودیم، زیرا بنی گانتس اکنون از حمایت ۳۹درصدی برخوردار است درحالی که تنها ۳۴ درصد از صهیونیست ها حامی نتانیاهو هستند.

این رسانه صهیونیستی آورده است که این آمارها چه بسا به دلیل موج عملیات مبارزان فلسطینی علیه صهیونیست ها در کرانه باختری و قدس اشغالی، افزایش جرم و جنایت‌ها و خارج شدن کنترل امور از دست نتانیاهو باشد.

در بخش دیگر این گزارش آمده که در رقابت میان نتانیاهو و «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی غافلگیری‌ها آنقدر زیاد نیست، زیرا نتانیاهو ۳۸درصد آرا را تصاحب کرد، درحالی که ۲۹ درصد آرا برای لاپید بود.

از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی پرسیده شد که عملکرد کابینه نتانیاهو بهتر است یا کابینه قبلی یعنی«بنت-لاپید»؟

۵۰ درصد صهیونیست ها معتقدند که عملکرد کابینه "(نفتالی) بنت- (یائیر) لاپید" در زمینه آموزشی بهتر بود، درحالی که ۲۸ درصد کابینه نتانیاهو را ترجیح دادند. همچنین ۴۲درصد از شرکت کنندگان می گویند که عملکرد کابینه قبلی در مقابله با عملیات مبارزان فلسطینی بهتر بود، در حالی که ۳۳ درصد به کابینه نتانیاهو رای دادند.

در مساله امنیت نیز ۴۶درصد به کابینه بنت- لاپید و ۲۹درصد به کابینه نتانیاهو رای دادند.

در خصوص عملکرد «یو آف کیش» وزیر آموزش کابینه نتانیاهو نیز ۵۳ درصد از صهیونیست ها راضی نیستند و ۲۴درصد آن را خوب ارزیابی کردند.

همچنین ۶۹درصد از صهیونیست ها از عملکرد «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی کابینه نتانیاهو ناراضی و ۲۵ درصد راضی هستند.

در سرزمین‌های اشغالی حزبی می‌تواند تشکیل کابینه دهد و نخست وزیر از میان آن انتخاب می‌شود که بتواند از مجموع ۱۲۰ کرسی، ۶۱ کرسی را به دست آورد، با این احتساب در صورت برگزاری انتخابات کنست، احزاب مخالف کابینه کنونی نتانیاهو به تنهایی موفق خواهند شد تشکیل کابینه دهند.

پیش بینی می شود که در پی تصویب قانون لغو برهان معقولیت در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی در چارچوب لایحه تغییرات قضایی، بحران و شکاف در سطح سیاسی و در سطح توده صهیونیست‌ها و ارتش رژیم صهیونیستی در برهه آینده تشدید شود و این رژیم را به سمت سقوط سریع سوق دهد.

کابینه نتانیاهو قصد دارد که سایر مفاد لایحه تغییرات قضایی را نیز در کنست به تصویب رساند. 

با اعتراض مخالفان به این لایحه، دیوان عالی رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته که جلسه رسیدگی به دادخواست ها علیه قانون لغو برهان معقولیت را ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) برگزار کند. این جلسه قرار است با مشارکت کامل ۱۵ قاضی دیوان عالی و به ریاست خانم استر حایوت رئیس دادگاه عالی رژیم صهیونیستی برگزار شود.

نگرانی از احتمال جنگ داخلی، در صورت تبعیت نکردن کابینه حاکم از حکم دیوان عالی سرزمین های اشغالی را فرا گرفته و سران دستگاه های امنیتی و ارتش رژیم صهیونیستی در حال بررسی راه های برون رفت از این بحران، برای جلوگیری از فروپاشی کامل رژیم هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha