استاندار: صنایع مادر، پیشران توسعه استان کرمانشاه است

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه گفت: توسعه صنایع مادری همچون ذوب آهن در این استان می‌تواند به عنوان یک پیشران عمل کرده و زمینه‌ساز توسعه و شکوفایی صنایع دیگر باشد.

به گزارش ایرنا، «محمدطیب صحرایی» روز شنبه در آیین افتتاح فاز دوم مجموعه ذوب آهن بیستون کرمانشاه به مناسبت هفته دولت که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری رسید افزود: اگر چه استان کرمانشاه با مشکلاتی دست به گریبان است ولی با وجود این همواره به عنوان استانی با فرصت های بی نظیر در غرب کشور مطرح بوده است.

وی با اشاره به تولید سالانه ۱۲۰ میلیون تن مواد انواع مواد معدنی و صنعتی در این استان اضافه کرد: استان کرمانشاه در زمان جنگ تحمیلی با مشکل نبود سرمایه گذاری روبرو بوده که این امر باعث شده در مقایسه با سایر استانها از روند سرمایه گذاری مطلوب عقب بماند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: امیدواریم تا از محدودسازی مصرف انرژی در واحدهای اقتصادی استان هایی همچون کرمانشاه دولت حمایت کرده و وزیر صنعت ، معدن و تجارت نیز در این امر و شتاب بخشیدن به روند شکوفایی استان صنعتگران را همراهی کند.

صحرایی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش هایی که در یکسال گذشته در این استان صورت گرفته است روند بیکاری در کرمانشاه روند نزولی به خود گرفته و پس از سالها این استان از رده های اول و دوم در سه ماهه نخست امسال به رده هفتم تنزل پیدا کرده است.

قطع انرژی از چالش ها جدی بخش صنعت در کشور است

نماینده سنقر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: قطع جریان انرژی از چالش ها جدی بخش صنعت در کشور است که در برخی فصول سال مشکلاتی را برای تولید کنندگان بوجود آورده است.

استاندار: صنایع مادر، پیشران توسعه استان کرمانشاه است

حجت الاسلام «سیدجواد حسینی کیا» افزود: در شرایطی که در سایر کشورهای جهان حوزه صنعت در مواقع ضروری از حوزه هایی است که آخر از همه جریان انرژی آن قطع می شود ولی متاسفانه در کشورمان این امر برعکس است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم اکنون در کشور ۱۵ هزار مگاوات ناترازی برق وجود دارد یادآور شد: این ناترازی باید با برنامه ریزی لازم در کشور به ثبات برسد تا تولیدکنندگان متضرر نشوند.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت های بالقوه استان کرمانشاه به ویژه در بخش صنعت و معدن یادآور شد: استان کرمانشاه در صدر جدول بیکاری در کشور قرار دارد و مردم با شهامت و قهرمان این استان شایسته این میزان بیکاری نبوده و شرکت هایی مانند ایدرو و ایمیدرو باید روند سرمایه گذاری در این استان را شتاب بخشیده و به آن توجه بیشتری کنند.

استاندار: صنایع مادر، پیشران توسعه استان کرمانشاه است

به گزارش ایرنا، در ادامه این مراسم نخستین نمونه محصول IPN تولیدی این شرکت نیز با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت و استاندار کرمانشاه رونمایی شد، این محصول که نوعی تیرآهن است کاربردهای بسیاری در صنعت ساخت و ساز در شرایط سخت و خاص دارد.

مرحله اول کارخانه ذوب آهن بیستون در سال ۱۳۹۸ با حضور رییس جمهور وقت در شهرستان هرسین از توابع استان کرمانشاه به بهره برداری رسید؛ این طرح در هفت کیلومتری شهر هرسین و در جنوب شرقی کرمانشاه و در درون مجتمع جهان فولاد غرب قرار دارد.

بازدید از طرح صنعتی اسلب سرامیک چرم سرام زاگرس با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی که انواع سرامیک با ظرفیت ۱۰ میلیون تن در سال تولید می کند و همچنین بازدید از شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس یا کارخانه بیواتانول سوختی کرمانشاه که ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد از دیگر برنامه های وزیر صمت در استان کرمانشاه است .

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمانشاه از دیگر برنامه وزیر صمت در استان کرمانشاه است.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت حدود هزار واحد صنعتی و تولیدی با اشتغالزایی بیش از ۳۰ هزار نفر دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha