سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیاردی دولت سیزدهم در بهداشت و درمان کردستان

تهران-ایرنا- عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت سیزدهم، بهترین و بیشترین خدمات بهداشتی و درمانی را به مردم کردستان انجام داد، گفت: دولت چهار هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح های بهداشت و درمان در استان کردستان هزینه کرده است.

محسن فتحی نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: زمانی دولت سیزدهم روی کارآمد که بیماری کرونا در کشور شیوع پیدا کرده بود و این دولت توانست به خوبی آن را مدیریت و واردات واکسن را انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه در سطح کشور به ویژه استان‌هایی هم چون کردستان اقدامات تاثیرگذار و چشمگیری در حوزه بهداشت و درمان در ۲ سال اخیر انجام شده است، اظهار داشت: چهار هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح های بهداشت و درمان هم چون راه‌اندازی دانشکده داروسازی و مرکز پیوند مغز و استخوان، نصب نخستین دستگاه آنژیوگرافی محیطی پریفرال (فوق پیشرفته ترین دستگاه کشور) در مرکز آموزشی و درمانی کوثر و نصب دستگاه دیالیز در بیمارستان توحید سنندج در این دولت هزینه شده است.

فتحی در ارتباط با بخش دارو هم اظهار کرد: مشکلات زیادی در حوزه نظام دارویی کشور وجود دارد که فقط مربوط به وزارت بهداشت نیست و نهادهایی هم چون گمرکات و بانک مرکزی هم درگیر آن هستند.حذف ارز ترجیحی منجر به افزایش قیمت ها به ویژه در حوزه دارو شد لذا نیاز به نظارت بیشتری در این حوزه وجود دارد.

فتحی در ارتباط با دستاوردهای سفر رئیس جمهور هم اظهار کرد: در مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور هم توجه ویژه ای به حوزه بهداشت و درمان شده و معتقدم در طول ۴۴ سالی که از عمر انقلاب می گذرد به اندازه این دولت در حوزه بهداشت و درمان استانی هم چون کردستان کار انجام نشده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha