۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85210916
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفته دولت ۱۲۵ پروژه در سنندج به بهره‌برداری می‌رسد

سنندج- ایرنا- فرماندار سنندج گفت: همزمان با هفته دولت، ۱۲۵ پروژه در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، خدماتی، آموزشی، بهداشتی و ورزشی با ۲ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال در این شهرستان به بهره‌برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن عسکری روز شنبه در نشست خبری اظهار کرد: هفته دولت در بخش صنعت ۲ پروژه با ۳۹۰ میلیارد ریال، ۱۳ پروژه با ۲۰ میلیارد ریال در بخش کشاورزی، حوزه آبخیزداری ۲ طرح با ۸۴۰ میلیارد ریال و بهسازی راه‌ها ۱۸۰ میلیارد ریال افتتاح می شود.

وی افزود: افتتاح مدرسه ۹ کلاسه، ۳۵ طرح توسعه روستایی با ۱۸۰ میلیارد ریال، ۳۵ طرح زیربنایی با ۵۳۰ میلیارد ریال، زیربنایی ۳۵ پروژه با ۵۳۰ میلیارد ریال، ۱۶ طرح مسکن محرومان با ۹۰ میلیارد ریال، ۲ طرح بهداشتی با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار و چهار پروژه میراث فرهنگی با ۷۰ میلیارد ریال، از دیگر طرح‌های قابل افتتاح در هفته دولت است.

فرماندار سنندج به بحث مسکن ملی نیز اشاره کرد و ادامه داد: سهم شهرستان سنندج ۱۳ هزار و ۸۹۱ نفر است که تاکنون ۶۹ هزار و ۶۳۴ نفر ثبت نام کرده‌اند و ۳۰ هزار و ۴۷۸ نفر تایید شده نهایی است.

عسکری با اشاره به اینکه ساخت سه هزار و ۶۱۱ واحد مسکن ملی شروع شده است، اضافه کرد: برای بقیه متقاضیان ۳۲ هکتار در جاده ساحلی در نظر گرفته شده که کارهای آماده سازی آن انجام می شود و مراحل پایانی ۱۳۰ هکتار نیز در شهرک وحدت در حال انجام است.

وی به در نظر گرفته شدن ۴۰۰ هکتار برای الحاق به سنندج جهت ساخت مسکن ملی اشاره کرد و گفت: تلاش ما اجرای سریعتر طرح مسکن ملی است.

فرماندار سنندج به افتتاح کمپ ماده ۱۶ در سنندج در سال گذشته و نگهداری ۲۷۰ معتاد در این مرکز اشاره کرد و افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، سهم اشتغالزایی شهرستان سنندج در سال جاری چهار هزار و ۷۵۱ نفر بوده که هزار و ۸۸۲ نفر آن یعنی ۴۰ درصد محقق شده است.

عسکری، بیشترین پرداخت تسهیلات را مربوط به تبصره ۱۶ اعلام کرد و ادامه داد: مبلغ ابلاغی تسهیلات اشتغال سه هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال بوده که ۲ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال آن جذب شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به انتخابات و نقش رسانه ها در پرشور کردن این ماراتن سیاسی اشاره داشت و اظهار کرد: برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در شهرستان سنندج ۲۶۸ داوطلب پیش ثبت نام کردند که ۳۳ نفر آنان زن هستند.

فرماندار سنندج افزود: سرلوحه کار دولت سیزدهم مردم محوری و مردم باوری بوده و دولت به معنای واقعی به مردم باور دارد و اعتقاد دارد مشکلات با همراهی ملت قابل مدیریت است.

شهرستان سنندج دارای چهار بخش مرکزی، کلاترزان، سیروان و حسین آباد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha