۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۵۵
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85211094
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سپرده‌های بانک صنعت و معدن در ۲ سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافت

زنجان - ایرنا - مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: کل سپرده‌های جذب شده بانک در ۲ سال گذشته نسبت به ۲ سال قبل آن ۴۲ درصد افزایش داشته است.

علی خورسندیان روز شنبه در دومین روز از هفته دولت در حاشیه بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی آریان زنجان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اعتبارات اسناد ریالی در مدت یاد شده نیز ۲۲۵ درصد رشد داشته است، اضافه کرد: ضمانت نامه های ریالی نیز در این مقطع ۸۹ درصد رشد داشته است.

این مسوول ادامه ادامه داد: پرداخت هایی که بابت تسهیلات انجام گرفته ۹۲ درصد و وصولی ها نیز ۱۲۴ رشد داشته است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن ادامه داد: این بانک در حوزه انرژی نیز وارد عمل شده به طوری که ۸.۵ درصد برق تولیدی کشور توسط نیروگاه هایی انجام می شود که بانک صنعت و معدن آنها را تامین مالی کرده و به رغم محدودیت ها بیش از بانک های دیگر در حال نقش آفرینی است.

وی همچنین کاهش آهنگ رشد نقدینگی و کاهش نقدینگی بالای ۴۰ درصد به زیر ۲۸ درصد را از جمله اقدامات امیدوارکننده دولت در مهار تورم ذکر کرد.

خورسندیان افزود: کاهش نرخ بیکاری نیز یکی دیگر از موضوعات امیدبخش در عملکرد دولت است که بانک صنعت و معدن نیز بخشی از تسهیلات خود را در نقاط مختلف کشور در راستای ایجاد اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری قرار داده است.

این مسوول ادامه داد: کلید حل مشکلات اقتصادی امروز کشور که در صدر همه آنها مهار تورم و حفظ اشتغال و تولید است، در دست حمایت همه جانبه و به موقع از تولیدکنندگان، کارآفرینان و سرمایه گذاران این بخش است و بانک صنعت و معدن به دنبال تخصیص بهینه منابع مالی به بهترین طرح ها و با اهلیت‌ترین تولیدکنندگان است.

خورسندیان افزود: توسعه فرآیندهای غیرحضوری اعطای تسهیلات و سایر خدمات بانکی و پیاده‌سازی و اجرای پروژه ها و برنامه‌های بانکداری دیجیتال از جمله برنامه های مهم این بانک برای تسریع و تسهیل خدمت رسانی به مشتریان است و تحقق مشتری محوری مهمترین هدف ماست.

وی از رشد اعطای تسهیلات به دانش بنیان ها خبر داد و افزود: با وجود محدودیت هایی که بانک به لحاظ منابع برای پرداخت تسهیلات با آن مواجه است، میزان پرداخت تسهیلات به دانش بنیان ها در این بانک افزایش یافته و تنها در استان زنجان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون چهار هزار میلیارد و ۵۲ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha