۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۹:۰۵
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85211324
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاکستان: اروپا برای تدوین قانون علیه توهین به مقدسات اسلامی اقدام کند

اسلام‌آباد- ایرنا - دولت پاکستان در واکنش به اقدام دانمارک در زمینه قانون ممنوعیت سوزاندن کتاب مقدس مسلمانان، از دیگر کشورهای غربی خواست که اقدامات حقوقی و قانونی را برای جرم انگاری توهین به مقدسات اسلامی اتخاذ کنند.

به گزارش شنبه شب ایرنا از روابط عمومی وزارت امور خارجه پاکستان، "جلیل عباس جیلانی" وزیر امور خارجه پاکستان در تماس تلفنی با همتای دانمارکی خود از لایحه پیشنهادی این کشور در ممنوعیت سوزاندن کتاب مقدس ادیان الهی یا توهین به آن در ملا عام استقبال کرد.

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است: اسلام‌آباد از تصمیم دولت دانمارک برای پیشنهاد لایحه ای که سوزاندن قرآن کریم و سایر کتب آسمانی را غیرقانونی می کند، استقبال کرده و معتقد است که این گامی در مسیر درست است.

در این بیانیه افزوده شد: هتک حرمت و سوزاندن متون مقدس یک اقدام جدی و نفرت مذهبی است که نباید تحت پوشش آزادی بیان، عقیده و اعتراض مجاز باشد. همانطور که در قوانین بین المللی حقوق بشر تصریح شده و شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز خواستار آن شده است، چنین اقدامات تحریک آمیزی باید از طریق راه های قانونی جلوگیری و ممنوع شود.

وزارت خارجه پاکستان افزود: حوادث مکرر هتک حرمت قرآن کریم در چند ماه گذشته احساسات بیش از ۱.۶ میلیارد مسلمان را در سراسر جهان جریحه دار کرده است. چنین اعمال نفرت انگیزی به دنبال ایجاد شکاف بین جوامع و آسیب رساندن به هماهنگی بین ادیان و احترام متقابل است.

پاکستان با ابراز امیدواری از تأثیر گذاری قانون گذاری در دانمارک برای جلوگیری از بی حرمتی به قرآن کریم از دیگر کشورهای اروپایی نیز مطالبه کرد که اقدامات مشابهی را برای جرم انگاری چنین اعمال نفرت انگیز انجام دهند.

دولت دانمارک در نهایت به اعتراض‌ گسترده کشورهای مسلمان به هتک حرمت قرآن کریم واکنش نشان داد و روز گذشته (جمعه) قانونی برای ممنوعیت سوزاندن این کتاب مقدس ارایه کرد.

به گزارش ایرنا، در ماه‌های اخیر هتک حرمت قرآن کریم در برخی کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر و آزادی بیان همچون سوئد و دانمارک، خشم مسمانان جهان را برانگیخت.

لازم به یادآوری است که دانمارک قانون ۱۵۰ ساله این کشور مبنی بر «ممنوعیت توهین به ادیان» را در اواسط خرداد ۱۳۹۶ لغو کرده بود؛ قانونی که به موجب آن هرگونه اهانت به مقدسات یک دین در ملاء عام، از جمله آتش زدن کتاب‌های آسمانی، پیگرد قانونی به همراه داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha