وزیر کار: سهم بانوان از تعاونی‌های فعال کشور هفت درصد است

گرگان - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۱۰۱ هزار تعاونی در سطح کشور فعال هستند که سهم بانوان از این میزان هفت هزار تعاونی و معادل هفت درصد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدصولت مرتضوی شنبه شب پیش از ترک گرگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب بحث توسعه تعاونی‌هاست.

وی افزود: در راستای این سیاست ابلاغی، سند توسعه تعاون تنظیم و به تایید هیات دولت رسیده و توسط رییس جمهور ابلاغ شده است.

وی تاکید کرد: تمام همکاران ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فعالان بخش خصوصی به عنوان شرکای اجتماعی تلاش دارند تا سهم اقتصاد تعاون را به ظرفیت اسمی آن برسانند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در راستای تحقق سند توسعه تعاون، هدف‌گذاری سهم اقتصاد تعاون در اقتصاد کلان کشور، ۲۵ درصد تعیین شده است.

مرتضوی یادآور شد: متاسفانه اکنون سهم اقتصاد تعاون در اقتصاد کلان کشور، بسیار اندک و ناچیز و بین ۵ تا ۶ درصد است.

وی اضافه مرد: برای رسیدن به هدف مشخص شده، برنامه‌های لازم تدوین شده و ما نیز تلاش خود را بیشتر می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تسهیلات پرداخت شده به تعاونی‌ها در سطح کشور، ادامه داد: از محل و ردیف اجزا ۱ و ۲ تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه، سال گذشته ۱۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار بخش تعاونی قرار گرفته و تلاش داریم در سال جاری و سنوات آتی، این میزان را افزایش دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از سیاست‌های غیرمتغیر وزارتخانه، بنگاه‌داری در صندوق‌های بازنشستگی است.

مرتضوی اضافه کرد: در این زمینه برنامه داریم تا بخش‌های صنایع و کارخانجات را به بخش خصوصی با اولویت بخش تعاون واگذار کنیم.

وی تاکید کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی انجام شده به هدف‌گذاری صورت گرفته که همانا تبدیل شدن از بنگاه‌داری به سهام‌داری برسیم.

وی افزود: همچنین تلاش داریم تا سهم بخش تعاون در اقتصاد کلان کشور در حوزه صندوق‌های تامین اجتماعی افزایش دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha