۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۱۴
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85216549
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعاونی‌های گنبدکاووس ۲ میلیون دلار کالا به آسیای میانه صادر کردند

گنبدکاووس- ایرنا- رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس با اشاره به فعالیت چهار تعاونی صادرات‌محور در حوزه تولید ام‌دی‌اف، دانش بنیان، پتروشیمی و خدماتی بیان کرد: امسال حدود ۲ میلیون دلار کالا توسط تعاونی‌ها و اتحادیه‌های این شهرستان به کشورهایی مانند قزاقستان، ترکمنستان و آسیای میانه صادر شد.

عبدی بدراق‌نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: ۶۰۰ تعاونی با ۶ هزار و ۸۰۰ عضو ثابت در سه حوزه خدماتی، صنعتی و کشاورزی در گنبدکاووس فعالیت دارند.

وی بیان کرد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون از محل تبصره ماده ۱۶ افزون بر ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به ۱۹۲ نفر پرداخت شد که ۱۰۰ میلیارد ریال آن سهم تعاونی‌ها با اشتغالزایی ۴۰ نفر است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس گفت: در این مدت با آغاز فعالیت ۱۱ تعاونی با ۱۳۱ نفر عضو در حوزه‌های توزیعی، خدماتی و صنعتی برای ۵۰۰ نفر در گنبدکاووس به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی شده است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس گفت: پنج تعاونی شهرستان به عنوان برتر استانی شناخته شدند که ۱۹ شهریورماه در مراسمی با حضور استاندار گلستان در کنار دیگر تعاونی‌های برتر مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

بدراق نژاد ضریب نفوذ تعاونی‌ها در حوزه اشتغال شهرستان را ۶ درصد اعلام و ابراز امیدواری کرد: با اقدامات تشویقی دولت از جمله بخشودگی مالیات و بیمه کارفرمایان فعال در حوزه تعاونی‌ها، هرچه زودتر بتوانیم این نفوذ در اقتصاد را به ۲۵ درصد مد نظر رهبر معظم انقلاب برسانیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha