۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۲۵
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85211659
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ازسرگیری حملات هوایی روسیه به کی‌یف و چند شهر اوکراین

تهران- ایرنا- ارتش اوکراین امروز (یکشنبه) از حمله هوایی شبانه روسیه به کی‌یف و بخش‌های دیگر کشور خبر داد و مدعی شد که سامانه‌های پدافند هوایی، موشک‌های روسی که به سمت پایتخت در حرکت بودند را منهدم کرده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از رویترز، بر اساس اطلاعات نیروی هوایی اوکراین، هشدار حمله هوایی برای حدود ۳ ساعت اوایل امروز در سراسر اوکراین به صدا درآمده بود.

سرهی پوپکو رئیس اداره نظامی کی‌یف با انتشار پیامی در پیامرسان تلگرام مدعی شد: پدافند هوایی [اوکراین]، اهداف دشمن که به سمت کی‌یف بود را نابود کرد. در این حمله از موشک‌های کروز استفاده شده بود.

بر اساس این گزارش، هنوز اطلاعاتی درباره ابعاد این حمله، خسارات یا تلفات احتمالی منتشر نشده است.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع روسیه نیز بامداد شنبه اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور یک پهپاد مهاجم را در حومه مسکو سرنگون کرده است.

اوکراین در هفته‌های اخیر حملات پهپادی متعددی را در مسکو صورت داده است که شماری از این پهپادها توسط سامانه‌های پدافند هوایی روسیه منهدم شدند.

در واکنش به این حملات پهپادی، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفته که سازمان ملل مخالف حملات پهپادی به مسکو است و باید متوقف شود.

به تازگی «بلومبرگ» در مطلبی دستاورد ضدحملات اوکراین مقابل روسیه را با وجود پشتیبانی تمام عیار غرب، اندک شمرد و نوشت: اروپا نگران است با نزدیک شدن به فصل پاییز و داغ شدن تنور انتخابات در آمریکا، جو بایدن دست از حمایت از کی‌یف بردارد.

این خبرگزاری آمریکایی افزود: با گذشت بیش از ۲ ماه از آغاز ضدحملات اوکراین، کی‌یف پیشروی های تاکتیکی اندکی در مقابل ارتش زبده روسیه بدست آورده، آن هم در شرایطی که از حمایت تمام عیار اروپا و آمریکا برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha