۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۱۸
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85212039
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرکنسول ایران در بصره: تردد زائران اربعین به عتبات عالیات عراق روان است

آبادان - ایرنا - سرکنسول ایران در بصره گفت: تردد زائران اربعین حسینی در خاک عراق و از مرز شلمچه به سمت نجف اشرف و کربلای معلی اکنون به صورت روان و بدون مشکل در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی عابدی روز یکشنبه در نشست مشترک مسئولان استان خوزستان و بصره عراق در شلمچه اظهار کرد: با تمهیدهای اندیشیده شده از سوی مسئولان ایرانی و عراقی، تاکنون مشکل خاصی در تردد زائران اربعین حسینی وجود نداشته است.

وی افزود: اقدام های شایسته و خوبی نسبت به سال گذشته در خصوص افزایش گیت‌های گذرنامه در مرز شلمچه انجام شده که سبب کاهش زمان توقف زائران و تسهیل تردد آنها شده است.

عابدی پیش‌بینی کرد که حجم تردد زائران با نزدیک شدن به روز اربعین افزایش یابد که لازم است زائران سفر خود را مدیریت کنند و پس از زیارت سریع به کشور بازگردند.

سرکنسول ایران در بصره عراق گفت: با استقرار موکب های ایرانی در مرز شلمچه تا کربلا و همچنین استقرار نیروهای جمعیت هلال احمر و بهداشت، خدمات‌رسانی به شکل مطلوبی در حال انجام است.

عابدی در خصوص سهولت تردد زائران اربعین حسینی بیان کرد: تدابیر لازم از جمله فراهم کردن وسایل نقلیه برای جابه جایی زائران اندیشیده شده است.

وی خواستار ایجاد پایانه توسط کشور عراق در مرز شلمچه شد و گفت: اکنون در هر ساعت، چهار هزار زائر در حال تردد است که اگر این ترددها افزایش یابد، با مشکل روبه‌رو می‌شویم و امیدواریم طرف عراقی برای سال آینده با احداث پایانه این مشکل را رفع کند.

سرکنسول ایران در بصره گفت: چنانچه زائران سفر خود را مدیریت کنند، جابه جایی‌ها بدون مشکل انجام می شود.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

بر اساس سالنامه رسمی کشور، ۱۵ شهریور اربعین حسینی است. حرکت زائران از استان‌های مجاور خوزستان به سمت گذرگاه‌های اربعین حسینی چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha